نمایش اسناد اقدامات تروریستی آمریکا

ارائه اسناد دخالت واشنگتن در اقدامات تروریستی به سفیر سوئیس و دبیر کل سازمان ملل

دنیای اقتصاد- سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی سخنران اصلی مراسم ۱۳ آبان در تهران، از میان دو زونکنی که احتمالا همه یا بخشی از ۱۰۰سند درباره اقدامات تروریستی آمریکا بود، دو سند را بیرون کشید و به بالای دست برد و به حاضران مراسم نشان داد. این مهم‌ترین تصویر مراسم راهپیمایی۱۳ آبان در تهران در مقابل سفارت سابق آمریکا بود. نشان دادن دو زونکن از اسناد اقدامات تروریستی دولت ایالات متحده پس از آن صورت می‌گیرد که مقام معظم رهبری روز چهارشنبه در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان از وجود ۱۰۰ سند درباره اقدامات تروریستی آمریکا خبر داده و فرمودند:«ما یکصد سند غیرقابل خدشه از نقش آمریکا در هدایت ترورها و تروریست‌ها در ایران و منطقه داریم که با ارائه این صد سند، آبروی آمریکا و مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را در افکار عمومی جهان، خواهیم برد.» چهارشنبه شب هم دفتر ریاست جمهوری در بیانیه‌ای که به مناسبت ۱۳ آبان منتشر کرد به وجود این ۱۰۰ سند اشاره کرده و عنوان کرد که «ملت بزرگ ایران با در اختیار داشتن بیش از صد سند مربوط به دست داشتن دولت آمریکا در عملیات‌های تروریستی سالیان دور و نزدیک، ماهیت حقیقی مستکبران را برملا خواهد ساخت.»

دو روز پس از اعلام وجود این اسناد، سعید جلیلی همزمان با رونمایی از این اسناد در عین حال اعلام کرد که این اسناد را به سفارت سوئیس و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ارائه خواهد کرد. او همچنین اعلام کرد که از سازمان ملل خواهد خواست تا تعقیب دولت آمریکا را در دستور کار قرار دهد و قوه قضائیه ایران هم با تشکیل دادگاهی تا رسیدن به فرجام، تروریست بودن آمریکا را دنبال خواهد کرد. اینچنین مراسم روز ۱۳ آبان در تهران با سخنرانی سعید جلیلی و صدور قطعنامه برگزار شد.

جلیلی در سخنرانی خود در جمع مردم گفت: سفیر ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل از وی خواهد خواست که طبق کنوانسیون، اسناد مدیریت و پشتیبانی مالی آمریکا از تروریست ها در اختیار سایر کشورها قرار گیرد و تعقیب قضایی دولت آمریکا در دستور کار باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی تاکید کرد: آمریکا رسما نیروهای خود را برای ترور و خرابکاری علیه ایران و سایر کشورها به کار گرفته اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند با ارائه اسنادی که داریم آبروی آمریکا را می‌بریم و با تمام توان از ۹۹ درصد مخالفان سیاست‌های آمریکا در داخل و خارج این کشور حمایت می‌کنیم و دولتمردان این کشور را تحت تعقیب قرار خواهیم داد.

جلیلی تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته در یادداشت‌های مکرر به سازمان ملل و آمریکا رسما اسناد تروریست بودن آمریکا را مطرح کردیم و اقدامات امروز آمریکا انفعالی و برای فرار از تعقیب است.

وی در حالی که دو زونکن از اسناد تروریست بودن آمریکا در کنار خود داشت و بر اساس آنها سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: اقدام آمریکا فرار به جلو است تا خود را از این اتهامات برهاند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: علاوه بر آنچه که در دو سال گذشته علیه آمریکا از رفتار آمریکا در حمایت از گروهک‌های تروریستی مطرح کردیم، در منظر شما دانشجویان و دانش آموزان و جهانیان دو مجموعه از اسناد جدید را ارائه می‌کنیم و در محاکم این اسناد را پیگیری خواهیم کرد.

جلیلی تصریح کرد: از دو زونکن موجود دو سند اصلی را ارائه می‌کنم و سوال اینجا است که چه رابطه‌ای میان تروریست‌ها و آمریکا وجود دارد؟ سوال اینجا است که چرا تروریست‌ها وظیفه خود می‌دانند کشورها و افرادی که در لیست تحریم قرار دادند را هدف قرار دهند؟

وی با بیان اینکه آمریکا تروریست‌ها را مدیریت و هدایت می‌کند، اظهار کرد: آمریکا با هدایت تروریست‌ها قصد دارد کشورها و کسانی را که علیه آمریکا هستند هدف قرار دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: اسنادی در دست داریم که نشان می‌دهد نه تنها آمریکا افراد را مدیریت می‌کند بلکه مشخص می‌کند که دولتمردان آمریکایی با هدایت تروریست‌ها و پشتیبانی مالی از آنان علیه تاسیسات و زیر ساخت‌های کشورها فعال هستند.

جلیلی با بیان اینکه این اسناد نشانه استیصال دولت آمریکا است، گفت: در سالروز گرامیداشت ۱۳ آبان این اسناد را با احضار سفیر سوئیس به وزارت امور خارجه به وی ارائه خواهیم داد و سفیر ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل از وی خواهد خواست که طبق کنوانسیون این اسناد در اختیار سایر کشورها قرار گیرد و تعقیب دولت آمریکا در دستور کار باشد.

وی در ادامه گفت: قوه قضائیه ایران با تشکیل دادگاهی تا رسیدن به فرجام تروریست بودن آمریکا را دنبال خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه کمیته «مک کارتی» یکی از راه‌های داخلی آمریکا برای مقابله با روشنفکران و هنرمندان این کشور بوده است، اظهار کرد: امروز آمریکا دچار تناقض‌های جدی شده و سعی دارند با تهدیدات دروغین، افکار عمومی خود را تحت‌الشعاع قرار دهند. وی افزود: آمریکا نه تنها در بحث سلاح‌های کشتار جمعی و نقض حقوق بشر بلکه در استفاده از ترور و ابزار نامشروع برای رسیدن به اهداف خود متهم اصلی است و این ادعا فرضی نیست. جلیلی خاطرنشان کرد: بر اساس اسناد متقن مدعی هستیم که آمریکا تروریست اصلی است. جوانان کشورمان ۳۲ سال پیش در لانه جاسوسی اسناد متقنی را به جهانیان عرضه کردند که نشان داد آمریکا به دنبال فروپاشی نظام نوپای اسلام بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اینکه وزیر امور خارجه آمریکا سخن از تاسیس سفارت مجازی و خیالی در ایران می‌کند بهترین شاهد است که وی نه در عالم واقع بلکه در عالم مجازی و رویا می‌خواهد به اهداف خود برسد.

یک قاسم سلیمانی برای آمریکا کافی است

جلیلی افزود: همانطور که طی ۳۰ سال گذشته به آمریکا اعلام کردیم که از ما عصبانی باشد امروز هم اعلام می‌کنیم اگر آمریکا تمامی ظرفیت‌های خود را جمع کند و در مقابل ایران بایستد یک نفر همچون حاج قاسم سلیمانی برای آنان کافی است که آنان را سر جایشان بنشاند.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی با هدف قرار دادن سلیمانی‌ها نمی‌توانند مانع تثبیت خود در جهان شود. آمریکا چرا امروز نمی‌تواند با هزاران کلاهک هسته‌ای که در اختیار دارد از خود دفاع کند. چرا هر روز ناکامی بیشتر بر دولتمردان این کشور مستولی می‌شود؟ به دلیل اینکه نتوانستند قدرت نرم اندیشه ناب اسلام را درک کنند.

احضار کاردار سوئیس

به‌دنبال افشای دخالت دولت آمریکا در اقدامات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری و ارائه برخی از اسناد مربوطه توسط دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، کاردار سوئیس در غیاب سفیر آن کشور به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش ایسنا، رییس دفتر آمریکای شمالی در این ملاقات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اسناد و قرائن متقنی درباره حمایت دولت آمریکا و دخالت عناصر مرتبط با آن در طراحی عملیات تروریستی علیه مقامات، دانشمندان و سایر اهداف در ایران در اختیار دارد. این رفتار دولت آمریکا در تعارض آشکار با تعهدات بین‌المللی آن کشور است، بنابراین لازم است در اسرع وقت دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی از طریق اقدامات تروریستی یاد شده توسط واشنگتن متوقف شود. این مقام ایرانی در عین حال تاکید کرد: با توجه به ماهیت تردیدناپذیر اسناد موجود،‌ مسوولیت هر گونه اقدام تروریستی علیه مقامات و اهداف ایرانی متوجه دولت آمریکا خواهد بود.