نخستین مرحله از رزمایش ثامن الحجج (ع) شامگاه جمعه در قالب باز تمرین تاکتیکی در گستره شرقی کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نخستین مرحله از این رزمایش، یگان‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح تحت شبکه فرماندهی و کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش در مناطق و موقعیت‌های از پیش تعیین شده گسترش و استقرار یافتند. در این رزمایش که در گستره‌ای به وسعت ۸۰۰ هزار کیلومتر مربع در نیمه شرقی کشور برگزار می‌شود، یگان‌های عملیاتی، اطلاعاتی و رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای آموزش دیده مردمی شرکت فعال دارند.

در مهم‌ترین اقدام مرحله اول رزمایش پدافندی ثامن الحجج‌(ع)، یگان‌های پدافندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تشکیل قرارگاه‌های اصلی و فرعی فرماندهی و استقرار یگان‌های تاکتیکی واکنش سریع با رعایت کامل اصول پدافند غیر عامل به سرعت در مناطق تعیین شده، گسترش یافته و مستقر شدند.

در این مرحله که با تغییر آمادگی رزمی از حالت عادی به آماده‌باش کامل آغاز شده بود علاوه بر ارزیابی فنی تجهیزات استقرار یافته عملیاتی، اطلاعاتی، آمادی و ارتباطی شرکت‌کننده در رزمایش، یگان‌های حاضر اقدام به مقابله با عملیات روانی دشمن فرضی در وضعیت‌های متفاوت کرده و با انجام فعالیت‌های مردم یاری، طرح کمک‌رسانی به مناطق عمومی و عملیاتی رزمایش را به اجرا گذاشتند. رزمایش ثامن‌الحجج، بازتمرین تاکتیکی (راهکنشی) است که در چهار مرحله و طی چهار روز متوالی با بهره‌گیری از توان رزمی شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه پدافند هوایی کشور برگزار می‌شود.