رییس دفتر مقام معظم رهبری از تاسیس مرکزی در قم به دستور مقام معظم رهبری برای بررسی تمامی موضوعاتی که می‌تواند منشاء فقهی داشته باشد، خبر داد و گفت: در این مرکز ابعاد فقهی مختلف در حوزه کاری رسانه‌ها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اینکه رسانه‌ها تا کجا می‌توانند بروند و جنبه‌های فقهی اطلاع‌رسانی به چه صورت است. حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در گفت‌وگو با فارس با بیان این مطلب اظهار کرد: با نظر مقام معظم رهبری، سازمانی در قم در حال شکل‌گیری است که در این مرکز تمامی موضوعات فقهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اسم خاص این مرکز مشخص و اعلام خواهد شد، اظهار کرد: در واقع این مرکز، موسسه موضوعات فقهی است و در آن تمام مسائل فقهی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود: با تاسیس این مرکز از ابتدا مشخص خواهد بود که حکم مسائل مختلف به چه صورت است و آیا این مسائل جنبه و موضوع فقهی دارند یا خیر.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در خاتمه با اشاره به حوزه کاری رسانه‌ها و ارتباطی که رسانه‌ها می‌توانند با ابعاد مختلف فقهی داشته باشند، تصریح کرد: در این مرکز ابعاد فقهی مختلف در حوزه کاری رسانه‌ها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اینکه رسانه‌ها تا کجا می‌توانند بروند، چه اخباری را منعکس کنند و جنبه‌های فقهی اطلاع‌رسانی به چه صورت است.