سایت‌های خبری جام جم آنلاین (وابسته به روزنامه جام جم) و نیز جهان‌نیوز به نقل از روزنامه اعتماد بخش‌هایی از مصاحبه علی‌اکبر جوانفکر، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و مشاور مطبوعاتی رییس جمهور را منتشر کردند.به گزارش جام جم آنلاین، مدیر‌عامل ایرنا در گفت‌و‌گو با این روزنامه اصلاح‌طلب به بازداشت ملک‌زاده دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور اعتراض کرد و گفت: چرا ملک‌زاده را ۶۰ روز انفرادی بردند؟ چرا آزادش کردند؟ مشکل جسمی در انفرادی پیدا کرد. زنش سقط جنین کرد. چه کسی جواب این ظلم را می‌دهد؟ انفرادی قانونی است؟ جرم ملک‌زاده و بقیه افرادی که از طیف ما گرفتند چه شد؟ دادستان باید جواب افتراهایی که به ما زد را بدهد. جوانفکر به وزارت اطلاعات و تحولاتی که در این وزارتخانه رخ داد نیز اشاره کرد و گفت: کی وزارت اطلاعات در حوادث بعد از انتخابات دست ما بود؟ اگر بود که با درخواست استعفای مصلحی موافقت نمی‌کردیم. اژه‌ای هم وزیر اطلاعات ما نبود.

مدیرمسوول روزنامه ایران در بخش دیگر این گفت‌وگو اظهار کرد: مشایی بازجویی نشده، اما دیگر نمی‌گذارند تحرک سیاسی داشته باشد. چقدر آدم بی‌گناه به خاطر مشایی دستگیر شده؛ برای چه؟ چون مشایی را مردم دوست دارند، تخریبش می‌کنند؟

جوانفکر به پاسخ‌های متکی و اژه‌ای به سخنان رییس‌جمهور نیز پاسخ داد و به آنها توصیه کرد: آقای متکی و اژه‌ای بهتر است ساکت بمانند. عزتشان در سکوت‌شان است. اگر پرده‌ها بیفتد مردم خیلی چیزها را می‌فهمند.جوانفکر به پاسخ دادستان کل کشور به رییس‌جمهور هم پاسخ داده و گفته است: رییس‌جمهور با اژه‌ای مناظره کند که چه؟ درست است رییس دولت با وزیر اطلاعاتش مناظره کند؟ آقای احمدی‌نژاد که نمی‌تواند حرف‌هایش را بزند... رییس‌جمهور سند رو نمی‌کند به خاطر منافع نظام، اما بپرسند آقای احمدی‌نژاد و آنها چقدر دارایی و مایملک دارند؟ واقعا رسیدگی شود نه اینکه برسند به آقای x یا y و دوباره بگویند ولش کن.جوانفکر از اصولگرایان نیز انتقاد کرد و گفت: آخر کجای اصولگرایی اجازه می‌دهد دولتی که مورد تایید رهبری و مردم است دائما برایش بحران درست کنند؟ برایش مساله درست کنند و نگذارند کار کند. این همه سوال از رییس‌جمهور و وزرا در صحن مجلس با چه هدفی مطرح شده است؟ آنها برای این رفتار بی‌سابقه چه جوابی دارند؟ آن ظلمی که به مرحوم کردان کردند برای چه بود؟وی گفت: آنها به فکر ریاست‌جمهوری بعدند؛ کی احمدی‌نژاد خواست مدودف و پوتین ایرانی بشود؟ آنها هنوز نفهمیده‌اند که قافیه سیاست را باخته‌اند!