از شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر دوم درس بگیرید

در حالی که این روزها اصولگرایان سنتی تمام تلاش خود را برای وحدت به‌کار بسته‌اند، جبهه پایداری همچنان از پیوستن به جبهه متحد اصولگرایان سر باز می‌زند. در واکنش به همین خودداری‌ها، محمدحسین صفارهرندی، مشاور فرمانده سپاه پاسداران به این بخش از جریان اصولگرا هشدار داد که از شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای دوم عبرت بگیرند؛ چرا که اصولگرایان بر اثر وسوسه‌ها، خودشان را در معرض تکه‌تکه شدن می‌بینند. به گزارش مهر، محمدحسین صفارهرندی در سومین همایش بصیرت و جهاد علمی که از سوی سازمان بسیج اساتید در سالن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند بخشی از شور عظیم مردمی که در بیداری اسلامی به وجود آمده است محصول اتفاقات اخیر در جمهوری اسلامی است. وی ادامه داد: آقای رییس‌جمهور در این برانگیختگی‌ها تاثیر و نقش زیادی داشت، ولی متاسفانه موقع بهره‌برداری و میوه‌چینی از این فرصت می‌بینیم که ایشان حرف‌های دیگری می‌زنند و در این صحنه غایب هستند. وزیر فرهنگ و ارشاد کابینه دولت نهم علت بسیاری از بی‌توجهی‌ها به چنین موقعیتی را غلبه وسوسه‌های شیطانی عنوان کرد و گفت: وسوسه هر جایی که به سراغ انسان بیاید، اگر انسان خودش را با مراقبه و مسائلی که بزرگان دینی فرمودند در پناه خدا قرار نداده باشد کم می‌آورد و حکم دیگری صادر می‌شود؛ آن وقت می‌بینیم که از ولایی‌ترین دولت پس از انقلاب اعمالی صادر می‌شود که برجستگی‌های فوق‌العاده خودش را در این سال‌ها کمرنگ می‌کند و خون به دل وفاداران به انقلاب می‌کند، والا چطور باید خانه‌نشینی در رد حکم ولی امر جامعه و نایب امام زمان(عج) به نام ولایی‌ترین دولت و رییس‌جمهوری پس از انقلاب ثبت شود.

انشعاب مردود است

وی گفت: آنهایی که تا پیش از این در جمع متحد اصولگرایان بودند بعد از ماجرای خانه‌نشینی حسابشان را جدا کردند و دفترشان را جای دیگری پهن کردند و الان هم در حال تدارک ایجاد ستادهای خاص در استان‌ها هستند و با استفاده از همان خوشبینی که نسبت به آنها وجود داشته یارگیری می‌کنند که این تجزیه اتحاد اصولگرایان است.

صفارهرندی با بیان اینکه انشعاب مردود است و راه به جایی نمی‌برد، اصولگرایان را نسبت به تجربه شکست اصلاح‌طلبان در سال ۸۱ بر اثر تفرقه هشدار داد و تاکید کرد: در سال ۸۱ وقتی گروهی زیاده‌خواهی کرد و گفت: «ما چون منتسب به رییس‌جمهور هستیم و همه رای مردم مال رییس‌جمهور است، پس مردم هر چیز معطوف به رییس‌جمهور را قبول دارند و نسخه اصلی ما هستیم و دیگران بدلی هستید و سهم ما ۹۰ درصد و سایر گروه‌های اصلاح‌طلب ۱۰ درصد سهم دارند»، این موضوع آنها را به ورطه شکست برد. وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای دوم با این توهم گفتند رقیب نداریم و جناح راست هم که گفته در انتخابات لیست نمی‌دهد و حالا که مجلس خودمانی است، وزن‌کشی داخلی کنیم و زور اصلاح‌طلبان را بسنجیم.

اصولگرایان خود را در معرض تکه‌تکه شدن می‌بینند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم با بیان اینکه امروز همین اصولگرایان بر اثر وسوسه‌ها، خودشان را در معرض تکه‌تکه شدن می‌بینند، اظهار کرد: در آستانه انتخاباتی که نگاه دشمن بیرونی به نظام است و جریان معطوف به آنها در داخل کاملا هماهنگ عمل می‌کند باید هوشیار باشیم.

صفارهرندی گفت: در این فضایی که جریان اصلاح‌طلبان تدارک جدی دیده است و می‌خواهد رد گم ‌کند، حالا وسوسه‌های سال ۸۱ از جنس اصلاح‌طلبان در بین اصولگرایان دیده می‌شود که هر یکی می‌گوید رای مردم معطوف به من است.