فرمانده نیروی انتظامی‌با تاکید براینکه موتور جست‌وجوی گوگل ابزار جاسوسی است، گفت: اینترنت ملی محافظ خوبی برای حفظ اطلاعات مردم و امنیت کشور است.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم اختتامیه همایش روسای پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد فعالیت اینترنت ملی در کشور آن را موافق با مصالح کشور دانست و تاکید کرد: هم اکنون شبکه‌های محدود، گسترده و نیمه گسترده در فضای مجازی فعال هستند و پلیس برای جلوگیری از خرابکاری از شبکه نیمه گسترده داخلی استفاده می‌کند. اینترنت ملی یعنی اگر می‌خواهیم حساب بانکی خود را کنترل کنیم چه ضرورتی دارد که یک بار از طریق سرورها به خارج از کشور برویم و برگردیم و یک ردی از اطلاعات خودمان در موتورهای جست‌وجوگر که موتور جاسوسی هستند باقی گذاریم. دفاع از نظارت بر کافی نت‌ها

وی با اشاره به کلاهبرداری‌های صورت گرفته در کافی‌نت‌ها گفت: باید با نوسازی و حرکت به سمت فناوری‌های الکترونیک فضا را برای هرگونه کلاهبرداری اینترنتی مسدود کرد، اما متاسفانه عده‌ای با بیان اینکه حریم خصوصی افراد از بین رفته است به دنبال عدم حضور پلیس در جلوگیری از وقوع جرم هستند.

فرمانده ناجا افزود: ما نباید با تجاهل و کوتاه‌آمدن تهدیدات را برای خود افزایش دهیم ما اگر می‌خواهیم با جرم مقابله کنیم باید به صورت تخصصی و با ساختاری حرفه‌ای عمل کنیم.

مجموعه‌های اقتصادی از نظارت فراری هستند

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم همچنین با اشاره به فساد مالی ۳ هزار میلیاردی گفت: از دو سال پیش پلیس در جریان این پرونده بود و اطلاع‌رسانی‌های لازم به مسوولان صورت گرفت.

به گزارش فارس، فرمانده ناجا ادامه داد: اگر از بانک اختلاسی صورت می‌گیرد پلیس اطلاعات لازم را از آن اختلاس در دست دارد. اما متاسفانه به دلیل ضعف قانون پلیس نمی‌تواند راسا اقدام کند. لذا باید بانک به عنوان مالباخته وارد عمل شود که متاسفانه در پاره‌ای از موارد شاهدیم که بانک‌ها روی اختلاس‌ها چشم می‌پوشند.