نمایندگان مجلس با یک فوریت طرحی در خصوص اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن، به شرکت فرودگاه‌های کشور اجازه داده می‌شود برای تجهیز فرودگاه‌های کشور خصوصا در مناطق محروم و ارائه خدمات به مسافران در حد استانداردهای بین‌المللی ۵ درصد قیمت بلیت پروازهای داخلی را افزایش دهد. به گزارش دنیای اقتصاد، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته با یک فوریت طرح اصلاح ماده ۴۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷، موافقت کردند.

در صورت تصویب نهایی این ماده ۴۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاح می‌گردد و مقرر می‌شود به منظور تامین هزینه اجرای برنامه‌های نگهداری، بهسازی و تجهیز فرودگاه‌های کشور خصوصا در مناطق محروم و همچنین استفاده از آخرین تجهیزات نوین فرودگاهی جهت ارائه خدمات به مسافران در حد استانداردهای بین‌المللی به شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور اجازه داده می‌شود بابت ارائه خدمات به مسافران داخلی ۵ درصد قیمت بلیت پروازهای داخلی و نسبت به هر مسافر که توسط هواپیما عازم خارج از کشور است، مبلغ ۲۵۰ هزار ریال از طریق درج در بلیت یا قرارداد حسب مورد دریافت کند. بر اساس این ماده منابع حاصله به عنوان درآمد شرکت تلقی شده و به حساب شرکت، افتتاح شده توسط خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز می‌شود تا در چارچوب بودجه مصوبه سالانه هزینه کند.

بر اساس تبصره این ماده دولت مکلف می‌شود هر سه سال یک‌بار بر اساس شرایط اقتصادی و به پیشنهاد وزارت راه و ترابری نسبت به تعدیل نرخ ارائه خدمات به مسافرانی که توسط هواپیما عازم خارج از کشور هستند، اقدام کند.