رییس‌جمهور گفت: ریشه تمام مشکلات مردم منطقه وجود رژیم صهیونیستی و مستکبران است.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در اجلاس جهانی جوانان و بیداری اسلامی اظهار کرد: خدای بزرگ را سپاسگزارم که در یکی از بهترین ماه‌های سال و در آستانه دهه فجر توفیق دارم در جمع شما جوانان مومن و آرمانی که از سراسر جهان گرد هم آمده‌اید که با همدلی و هم‌اندیشی و با عزم مشترک فردای زیبا و انسانی‌تر را برای جامعه بشری رقم بزنید، حضور پیدا کنم. احمدی‌نژاد با بیان اینکه «ریشه تمام مشکلات مردم منطقه وجود رژیم صهیونیستی و مستکبران است»، گفت: چندین دهه قبل غربی‌ها برای تسلط بر منطقه ما آمدند و عده‌ای اشتباه کردند و با آن‌ها همراهی کردند و این همراهی باعث شد که آن‌ها صد سال در منطقه ما حاکم باشند.

رییس‌جمهور گفت: اگر در منطقه ما و بعضی مناطق دیکتاتورهایی حاکم بودند و در برخی از مناطق حاکم هستند، دلیلش را باید در دخالت‌های نظام سلطه و رژیم صهیونیستی جستجو کرد چه کسانی از دیکتاتورها حمایت و آن‌ها را مستقر کردند در برابر موج اراده ملت‌ها؟ دیکتاتورها با چه کسانی جلسات خصوصی و محفل‌های دوستانه داشتند چه کسانی دیکتاتورها را مسلح کردند؟

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود که با حضور هزار و ۱۲۹ جوان از ۷۳ کشور و ۱۷۰ جوان از ایران در تهران برگزار شده است، خطاب به جمعیت حاضر در سالن گفت: دموکراسی، ‌آزادی، ‌عدالت و کرامت فقط با اراده انسان‌های آزادی‌خواه و با دل‌های مومن و پاک محقق می‌شود.

دموکراسی از لوله تفنگ آمریکا و متحدان آن بیرون نمی‌آید، آنها جز فقر و حقارت به ملت‌ها چیزی تحمیل نخواهند کرد مگر خود آنها در کشورهایشان از آزادی و دموکراسی برخوردار هستند که می‌خواهند به ما تحمیل کنند.

کجا در آمریکا دموکراسی است؟ بیش از صد سال است که دو حزب در این کشور حاکم هستند هر کدام چقدر عضو دارد، آمریکا ۳۰۰ میلیون جمعیت دارد. این دو حزب در واقع دو عروسک خیمه بازی جلوی صحنه هستند و پشت صحنه دست صهیونیست‌هاست. این حزب می‌رود و آن حزب می‌آید و هر کدام نقش قبلی را ایفا می‌کنند و فقط رنگ عوض می‌کنند.

احمدی‌نژاد افزود: کدام کاندیدای مستقلی در آمریکا امکان رای آوردن دارد؟ در شرایطی که هر یک از این دو حزب برای انتخابات میلیاردها دلار هزینه می‌کند کدام آزادی و دموکراسی، در کجای اروپا دموکراسی است، سوال می‌کنم مردم اروپا برای این‌که بگویند از این حاکمان خوششان نمی‌آید و آن‌ها را قبول ندارند دیگر چه کار باید کنند به کی باید پناه ببرند. آیا در آمریکا و اروپا فریادرسی هست؟ همه این‌ها بازی‌های سیاسی و فریب است این‌ها چطور می‌خواهند به دیگران دموکراسی و آزادی بدهند معلوم است که یک فریب جدید است و ما همه باید در منطقه هوشیار باشیم. ببینید چقدر در منطقه ما اسلحه فروختند بیش از ۶۰ میلیارد دلار در سال گذشته به کشورهای منطقه ما سلاح فروختند، این سلاح‌ها برای چیست. آیا برای صلح و آزادی و دموکراسی است یا برای کشتار و جنگ و ایجاد اختلاف؟

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که «من با صراحت می‌گویم عدالت، ‌آزادی و کرامت حق همه ملت‌هاست از غرب تا شرق» گفت: این در سایه سلاح‌های آمریکایی و اروپایی محقق نمی‌شود یکی از صحنه‌های بسیار تلخ و البته مضحک این است که در منطقه ما کسانی که در فرهنگ آنها انتخابات و آزادی معنا ندارد دور هم جمع شده‌اند و برای دیگران فرمان دموکراسی و آزادی صادر می‌کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: من قبلا نیز اعلام کردم که غربی‌ها می‌خواهند در منطقه ما درگیری و اختلاف ایجاد کنند و هدف آنها نجات رژیم صهیونیستی است و ما همه باید در این زمینه هوشیار باشیم. آنها می‌خواهند در منطقه اختلاف مذهبی و نژادی ایجاد کنند و به دست یکی دیگری را از بین ببرند. به سران برخی از کشورهای منطقه گفته‌ام که آمریکا می‌خواهد به دست شما سوریه را بزند و وقتی این اتفاق افتاد فردا نوبت شما است.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه «مارکسیسم به تاریخ پیوست» ادامه داد: اومانیسم، لیبرالیسم غربی و اندیشه‌های سرمایه‌داری غربی نیز به‌رغم تمام سر و صداهای زیادی که می‌کند و فریادهایی که می‌زند در سراشیبی سقوط هستند و ما باید به فکر جایگزینی باشیم. اندیشه و نظامی باید جایگزین شود که جهان را سرشار از عشق و عدالت کند و آیا جایگزینی بهتر از حکومت موعود وجود دارد؟