در شرایطی که مجلس برای دومین بار طرح بهبود مستمر محیط کسب و کار را برای تایید به شورای نگهبان ارسال کرده است، معاون وزیر اقتصاد و رییس‌سازمان سرمایه‌گذاری خارجی می‌گوید طرح مشترک اتاق بازرگانی و مجلس برای بهبود فضای کسب و کار کشور، هیچ ارتباطی با کسب و کار کشور ندارد و نمی‌تواند فضای کسب و کار را بهبود دهد. بهروز علیشیری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره علت کاهش نزول رتبه کسب و کار ایران در آمارهای جهانی گفت: این شاخص‌ها با وضعیت سال گذشته ما مقایسه نمی‌شود، بلکه با شرایط سایر کشورها مقایسه می‌شود و تحلیل سطح کسب و کار بین‌المللی است و یکی از دلایل این است که آن کشورها بیشتر از ما فعالیت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت اصلاح قوانین حرکت کنیم ، تصریح کرد: ما معتقدیم باید قوانینی که در کسب و کار اختلال ایجاد می‌کنند، اصلاح شوند و اگر این دیدگاه حاکم شود یک قانونی به نام قانون کسب‌وکار خواهیم داشت البته نه آن طرح بهبود فضای کسب و کار مجلس.علیشیری درباره طرح اتاق بازرگانی و ارتباط آن با فضای کسب و کارگفت: زمانی که این طرح کسب وکار را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که هیچ ارتباطی با برنامه‌های ما ندارد.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد : این طرح کسب و کار همه چیز را به آینده موکول کرده است. به دلیل همین مساله بود که دیدم انجمن‌های صنفی و سندیکاها و بنگاه‌ها و خود شرکت‌های خصوصی به ما گفتند که اصلا این طرح را قبول نداریم. نامه رسمی آنها موجود است که البته اعلام عمومی هم شد. علیشیری افزود: اعلام می‌کنم اگر کسی فکر می‌کند که با این طرح کسب و کار بنگاه‌های ما وضع بهتری خواهند داشت اشتباه می‌کند. من می‌گویم این شاخص‌ها احصا شده و هر کسی می‌خواهد کسب و کار کشور بهبود یابد،‌ برای همکاری آماده‌ایم.