مرحله اصلی رزمایش «والفجر» نیروی زمینی سپاه در کویر یزد دیروز با حضور سردارعلی جعفری، فرمانده کل سپاه برگزار شد. سردار جعفری در این رزمایش گفت: این تمرین‌ها در واقع طراحی‌های دفاعی در سواحل خلیج فارس است که تهدیدات دشمنان علیه جمهوری اسلامی بیشتر از آنجا محتمل است. به گزارش خبرگزاری فارس، سردار احمد دانش‌پژوه فرمانده قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه برگزاری این رزمایش را در چارچوب دکترین دفاعی نیروی زمینی سپاه، اقدامی پیش‌برنده خواند و درخصوص مرحله مقدماتی رزمایش گفت: در این مرحله سطح تیر توپ‌خانه‌ها، آتش تیربارها و ادوات مورد آزمایش قرار گرفت، همچنین عملیات ضدهلی‌برد توسط گردان امام حسین(ع) بافق با سرعت عمل انجام شد و این مرحله از رزمایش با عملیات تاخت شبانه بسیجیان مهریز به پایان رسید.

ایران پاسدار امنیت تنگه هرمز است

فرمانده کل سپاه هم در حاشیه این رزمایش نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران پاسدار امنیت تنگه هرمز است و مسوولیت هر گونه بر هم زدن این امنیت بر عهده کشورهای متجاوز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این رزمایش سومین رزمایش از سلسله رزمایش‌های تخصصی نیروی زمینی سپاه است و در جای‌جای ایران اسلامی تمامی یگان‌های این نیرو متناسب با تهدیدات احتمالی تمرین‌های خود را انجام می‌دهند، گفت: این رزمایش‌ها عمق استراتژیک جمهوری اسلامی را در برابر تهدیدهای احتمالی نشان می‌دهد از بابت این آمادگی در تمامی یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خداوند متعال را شاکریم.