احمد توکلی والیاس نادران نمایندگان تهران از اقدام شورای نگهبان در رد صلاحیت «دانه‌درشت‌های مجلس هشتم» تقدیر کردند.

الیاس نادران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اقدام شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس گفت: انصافا در این دوره از انتخابات شورای نگهبان از زوایایی خیلی خوب عمل کرد. وی ادامه داد: شورای نگهبان برای اولین بار بدون تعارف دانه درشت‌هایی را از خود مجلس حذف و آنها را رد صلاحیت کرد که در شرایط عادی کسی جرات نمی‌کرد که بگوید این افراد مسائلی دارند که صلاحیت ورود به مجلس را ندارند.

نماینده تهران افزود: اگر این مسیر تقویت شود و ابزارهای نظارتی شورای نگهبان جدی‌تر شود و از سلیقه‌ای رفتار کردن فاصله بگیرد می‌تواند در مبارزه با فساد مفید باشد. احمد توکلی نیز در این باره خاطرنشان کرد: من هم تلاش‌هایی در این زمینه داشته‌ام که اگر مردم برای ورود به مجلس به من رای دهند، بقیه تلاش‌هایم را در بررسی اعتبارنامه‌ها در مجلس نهم ادامه می‌دهم.رییس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: من وظایفی داشتم که انجام دادم و یک سری مدارک هم در حین اجرای انتخابات پیدا می‌شود که برای استفاده از آنها مصمم هستم.

رشد اقتصادی سال ۸۹ تنها ۲/۳درصد است

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین گفت: رشد اقتصادی کشور در سال گذشته ۲/۳ درصد بوده است، این آماری است که از سوی نهاد های بین‌المللی مانند صندوق بین‌المللی پول نیز اعلام شده است.