مواضع تشکل انتخاباتی ائتلاف جدیدالتاسیس «صدای ملت» درباره تعدد فهرست‌ها در بین اصولگرایان، نحوه مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات، نوع برداشت از ولایت فقیه، مشکلات اقتصادی مردم و وقایع سال ۸۸ و شائبه ارتباط با هاشمی رفسنجانی در نشست خبری علی مطهری، حمیدرضا کاتوزیان و علی‌ عباسپور تهرانی تبیین و در آن ابراز امیدواری شد که «صدای ملت» بتواند منعکس‌کننده صدای جدیدی از اصولگرایی باشد و اصولگرایی معتدل را نمایندگی کند. به گزارش ایسنا، علی مطهری در این نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه «برخی می‌گویند مواضع علی مطهری نسبت به گذشته به‌خصوص در مورد آیت‌الله هاشمی دچار تغییر شده است»، تصریح کرد: مواضع فعلی من مخالف مواضع قبل نیست. ما نباید افراد را محور قرار دهیم به این معنا که اگر کسی زمانی از فردی انتقاد کرد همیشه باید از او انتقاد کنند. اگر در شرایطی لازم بود از هاشمی و خاتمی انتقاد شود زمانی هم لازم است از آنها دفاع کنیم و در این زمینه موقعیت‌شناسی بسیار مهم است.مطهری در برابر پرسشی درباره نوع برداشت از اصل ولایت فقیه، با تاکید بر اینکه «برداشت غلط از این اصل به نظام آسیب می‌زند»، پاسخ داد: ما معتقدیم ولایت فقیه مخالف آزادی و حقوق مردم نیست. همچنین ما برداشت امثال عبدالکریم سروش و جبهه پایداری را غلط می‌دانیم.این عضو موسس تشکل صدای ملت با بیان اینکه «فضای مجلس نباید به بهانه ولایت فقیه محدود شود»، تصریح کرد: نمایندگان در مجلس حق دارند آزادانه اظهارنظر کنند، اما اگر مصوبه‌ای اشکال شرعی داشته باشد شورای نگهبان در رابطه با آن اعلام نظر می‌کند و اگر مصلحت بزرگی نادیده گرفته شود، رهبری درباره آن هشدار می‌دهد و مجلس هم تمکین می‌کند.

ارتباطی با هاشمی نداریم

این نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به پرسشی درباره نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس نهم یادآور شد: من فکر نمی‌کنم ارتباطی بین تشکل «صدای ملت» و آقای هاشمی باشد. ما گروهی مستقل هستیم که برای همه شخصیت‌های نظام احترام قائلیم و ارتباطی بین ما و آقای هاشمی وجود ندارد. مطهری پرسش خبرنگار دیگری درباره مواضع آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نسبت به رهبری و همچنین حوادث سال ۸۸ را اینگونه پاسخ داد: مواضع ایشان ناشی از یک دوستی چهل ـ پنجاه ساله است؛ بنابراین کسی نمی‌تواند به این راحتی ارتباط و علاقه ایشان به رهبری را قطع کند.

مردم درگیر مسائل اقتصادی هستند

حمیدرضا کاتوزیان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه «مردم درگیر مسائل عمیق اقتصادی هستند»، یادآور شد: جریانات سیاسی در صورتی می‌توانند به بقای خود ادامه دهند که مطالبه مردم را درک کنند، آن را انعکاس دهند و برای استیفای آن تلاش کنند. مطمئنا برچسب‌ اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، ماندگاری جریانات را تضمین نمی‌کند، بلکه مهم این است که جریان و گروهی بتواند توسعه، رشد و رفاه اقتصادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.این نماینده اصولگرای مجلس درباره وضعیت کاندیداهای انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری نیز یادآور شد: ما معتقدیم سیستم قضایی باید به نحوی عادلانه به مشکلات و مسائل آنها بپردازد و هر طور قانون می‌گوید درباره آنها قضاوت شود. البته من شخصا معتقدم باید با سعه‌صدر در این رابطه برخورد شود و ضمن اینکه ممکن است انتقاداتی به آنها وارد باشد، این رویه نباید ادامه یابد و آنها باید تعیین تکلیف شوند.

فهرست ۱۴ نفره صدای ملت

تشکل «صدای ملت» با صدور اطلاعیه‌ای از نهایی شدن فهرست انتخاباتی این تشکل با حضور ۱۴ کاندیدای نمایندگی مجلس در تهران خبر داد. به گزارش مهر، فهرست انتخاباتی این تشکل به این شرح است: ۱- علی مطهری ۲- علی عباسپور تهرانی ۳- حمیدرضا کاتوزیان ۴- مصطفی رضا حسینی ۵- علی عسگری ۶-حسن غفوری فرد ۷- امیدوار رضایی ۸- حسین شیخ‌الاسلام ۹- علیرضا محجوب۱۰- سید حسین هاشمی ۱۱- حسن زمانی۱۲- سهیلا جلودارزاده ۱۳- فهیمه خان محمدزاده ۱۴- علیرضا دهقانی.