طبق بررسی «دورنمای اشتغال جهانی من‌پاور»، انتظار می‌رود که در سه ماه آینده کارفرمایان، بیش از آنکه اخراج کنند، کارکنان جدید به خدمت بگیرند.

این بررسی هر سه ماه یکبار و روی ۶۵۰۰۰ کارفرما در ۴۱ کشور جهان انجام می‌شود. دورنمای اشتغال خالص- تعادل کارفرمایانی که انتظار دارند نیروی کارشان بیشتر شوند نسبت به آنهایی که انتظار کاهش در نیروی کار دارند- در ۳۲ اقتصاد مورد بررسی مثبت بوده است. همان‌طور که نمودار ما نشان می‌دهد، انتظارات برای استخدام کارکنان در جاهای بسیاری در سال گذشته سقوط کرده است. با این حال، اگر این سه ماه را با سه ماهه پیشین مقایسه کنیم، خوش‌بینی نسبت به استخدام نیروی کار جدید یا تقویت شده است یا یکسان باقی مانده است. امیدها در هند و برزیل بسیار بالا هستند و بخش خدمات عامل اصلی آن است: نزدیک به ۶ کارفرمای هندی از میان ۱۰ کارفرما در بخش خدمات می‌خواهند تا پیش از پایان ماه ژوئن نیروی کار خود را افزایش دهند.
در چین که فشارها برای بهبود دستمزدها و شرایط محیط کار افزایش یافته است، شرکت‌ها همچون گذشته بی‌مهابا دست به استخدام نمی‌زنند. دورنماهای اشتغال در ایالات متحده نسبت به پیش از رکود ضعیف‌تر است، در عین حال نسبت به آخرین سه‌ماهه سال 2008 نیز افزایش یافته است و البته شگفت‌انگیز نیست که کارفرمایان یونانی همان‌طور نوامید باقی مانده‌اند، اگرچه تعداد کمتری از آنها می‌خواهند در سه‌ماهه دوم تعدیل نیرو انجام دهند.
منبع: اکونومیست