احتمال تجدید نظر در فهرست محرومان از یارانه 28هزارتومانی

دنیای اقتصاد - بهروز مرادی، مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد چنانچه در بررسی‌های جدید صورت گرفته از سوی این سازمان محرز شود که دریافت‌کنندگان پیامک خودانصرافی جزو اقشار مرفه جامعه محسوب نمی‌شوند، سازمان هدفمندی یارانه‌ها حتما پیگیر واریز مابه‌التفاوت یارانه فاز اول و دوم به حساب آنها خواهد بود تا مبلغ ۲۸ هزار تومان به طور کامل به حسابشان واریز شود. وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان (وابسته به صداوسیما) کف یارانه نقدی در نظر گرفته شده برای همه دهک‌ها را همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: ۲۸ هزار تومان واریز شده در روزهای اخیر مربوط به مابه‌التفاوت یارانه نقدی فاز اول و دوم هدفمندی یارانه‌هاست که به حساب برخی از دریافت‌کنندگان پیامک یارانه‌ای نیز واریز شده است. مرادی همچنین تاکید کرد: اگر سازمان هدفمندی یارانه‌ها در بررسی‌های جدید خود مطمئن شود که ۲۸ هزار تومان فاز دوم به حساب آن دسته از دریافت‌کنندگان پیامک یارانه‌ای که جزو اقشار مرفه محسوب نمی‌شوند، واریز نشده است، حتما پیگیر واریز این مبلغ به حساب آنها خواهد بود تا این مبلغ به حساب آنها به‌طور کامل واریز شود. وی در ادامه ضمن اعلام شماره پیامک ۳۰۰۰۲۵ به منظور پاسخگویی مناسب به سوالات مردم درباره هدفمندی یارانه‌ها، درباره تعداد انصرافی‌های ثبت شده در سامانه این سازمان تصریح کرد: تعداد انصرافی ثبت شده در گزینه مربوط به انصراف درج شده در سامانه هدفمندی یارانه‌ها بسیار کم است و سازمان در حال بررسی‌های نهایی در این خصوص است. وی درباره اعلام انصراف کسانی که گزینه عدم انصراف را انتخاب کرده‌اند، گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عاملی که حساب یارانه‌ای آنها در آن افتتاح شده، اقدام به مراجعه به سامانه اطلاعات اقتصادی سرپرست خانوار کرده و از طریق این سامانه اقدام به انتخاب گزینه انصراف یا عدم انصراف کنند.

اصلاح گزینه انصراف

مرادی همچنین گفت: همه کسانی که از طریق سامانه ۳۰۰۰۲۵ پیامک مربوطه را دریافت کرده‌اند، باید برای درج انصراف یا عدم انصراف خود، به سامانه www.refahi.ir مراجعه کنند. همچنین کسانی که به اشتباه پس از ورود به این سامانه گزینه انصراف را انتخاب کرده‌اند، براساس بررسی‌های انجام شده تعدادشان زیاد نیست و می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانکی که حساب یارانه‌ای خود را در آن باز کرده‌اند، ظرف مدت چند دقیقه به اصلاح درج گزینه مربوطه از طریق ورود به سامانه اطلاعات اقتصادی خود اقدام کنند.

کف یارانه همان ۴۵۵۰۰ تومان

مرادی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که گزینه انصراف را انتخاب کرده اند و یارانه فروردین به حسابشان واریز نشده، در ماه بعد یارانه این ماه را دریافت می‌کنند یا خیر، اظهار کرد: حساب مربوط به واریز یارانه نقدی همواره برقرار است و سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اولین فرصت پیش آمده، مبالغ مربوط به یارانه نقدی فروردین را به حساب کسانی که به اشتباه گزینه انصراف را انتخاب کرده‌اند، واریز می‌کند؛ ضمن آنکه کف در نظر گرفته شده برای پرداخت یارانه نقدی برای همه دهک‌ها همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان می‌باشد و این ۲۸ هزار تومان واریز شده در روزهای اخیر مربوط به مابه‌التفاوت یارانه نقدی فاز اول و دوم هدفمندی یارانه‌ها است که به حساب برخی از دریافت‌کنندگان پیامک یارانه‌ای نیز واریز شده است.

اصلاح ماهانه اطلاعات اقتصادی

مرادی درباره اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها براساس تغییرات هویتی آنها اظهار کرد: این تغییرات هویتی براساس قانون به طور اتوماتیک ماه به ماه یعنی سی‌ام به سی‌ام هرماه از طریق سامانه اطلاعاتی مرکز آمار به ما اعلام می‌شود و مردم هم می‌توانند در خصوص تغییرات هویتی خود از قبیل ازدواج، تولد، فوت و طلاق از طریق دفاتر پلیس +۱۰ یا از طریق مراجعه حضوری در تهران به دبیرستان البرز و در شهرستان‌ها به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها، اصلاحات لازم را وارد سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کنند.

حذف یارانه نقدی ایرانیان مقیم خارج

مرادی درباره آخرین وضعیت پرداخت یارانه نقدی به ایرانیان مقیم خارج گفت: مقرر شده براساس قانون، به ایرانیانی که بالای ۶ ماه ساکن خارج از کشور هستند، یارانه پرداخت نشود و در این رابطه مسائل به طور دقیق از سوی مسوولان در حال پیگیری است. وی افزود: این موضوع شامل تعداد اندکی از مردم خوب جنوب کشور نمی‌شود؛ زیرا این قشر از توانمندی اقتصادی ضعیفی برخوردار هستند، به همین علت مجبور به رفت‌و‌آمد به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای انجام فعالیت‌های اقتصادی به منظور افزایش توان مالی خود هستند.