الیاس نادران، طراح اصلی استیضاح وزیر کار، از احتمال کناره‌گیری سعید مرتضوی، مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی در حاشیه برگزاری جلسه علنی روز گذشته مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر ممکن است موضوع استیضاح در هیات حل اختلاف قوا مورد رسیدگی قرار گیرد؟ گفت: ما اعلام کرده ایم که ساز و کارهای غیر رسمی را بر راهکارهای رسمی قانونی ترجیح نمی‌دهیم. وی در پاسخ به این سوال که فضای مجلس نسبت به استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی چگونه است؟ گفت: اگر این استیضاح مطرح شود فضا خیلی خوب است و استیضاح وزیر رأی می‌آورد. نادران افزود: در صورت کناره‌گیری مرتضوی این استیضاح مطرح نمی‌شود. وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال چنین اقدامی از سوی مرتضوی وجود دارد؟ گفت: غیب‌گو نیستم و نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما اخباری در این زمینه وجود دارد که این احتمال هست.

نماینده تهران، درباره برگزاری جلسات مشترک با طراحان استیضاح با وزیر کار و مرتضوی نیز گفت: آقای ریاض، معاون معاونت پارلمانی رییس جمهور پیشنهادی در این خصوص داشتند که من به ایشان عرض کردم اگر آقای وزیر با اختیار کامل در جلسه حضور پیدا کنند حرفی برای برگزاری این جلسات ندارم.

وی در خصوص زمان برگزاری این جلسه مشترک نیز گفت: ما منتظر هستیم تا دولت زمان این جلسه را مشخص کند چون آنها درخواست چنین جلسه‌ای را داشتند.

نادران اظهارکرد: هیات رییسه مجلس روز یکشنبه آینده را برای انجام استیضاح اعلام کرده است.