غافلگیری تهرانی‌ها از بارش بی‌سابقه باران بهاری

میدان بسیج تهران، دیروز

بارش بی‌سابقه باران که از شنبه شب آغاز شده بود و تا روز گذشته در تهران و استان البرز و برخی دیگر از نقاط کشور ادامه پیدا کرد؛ در پایتخت باعث آب گرفتگی معابر و ایجاد ترافیک سنگین و حتی قفل شدن برخی از بزرگراه‌ها شد. بنا بر اعلام سازمان هواشناسی جو بارشی تا اواسط هفته بر آسمان کشور حاکم خواهد بود و بارش ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد. بارش هایی که در مورد تهران طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه اعلام شد.

با این حال و به‌رغم آماده باش نیروهای شهرداری از جمعه هفته گذشته، شدت بارش‌ها که در برخی مناطق به شکل تگرگ بود، جاری شدن سیلاب در سطح معابر را به همراه داشت که به تبع آن ترافیک سنگینی هم در برخی خیابان ها و بزرگراه‌های شهر ایجاد شد.

پلیس تهران: غافلگیر شدیم

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که حجم بارش‌ها بی‌سابقه بوده است، در این رابطه گفت: متاسفانه به‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته توسط ماموران شهرداری و پلیس راهور تهران در تعدادی از بزرگراه‌ها شاهد قفل‌شدگی به دلیل آب‌گرفتگی شدید بودیم و جوی‌های ما توان و کشش این حجم بارش را نداشتند.

سرهنگ جمال بذرافشان با اشاره به بالا بودن حجم بارش در سطح شهر تهران افزود: از آنجایی که بارش‌های صورت گرفته در تهران قابل پیش‌بینی نبود و به نوعی ما را با غافلگیری رو‌به‌رو کرد؛ بسیاری از خیابان‌ها و بزرگراه‌های شمالی شهر به دریاچه مبدل شده‌اند.

شهرداری: نهرها کشش باران سیل‌آسا را ندارند

مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران هم گفت که بر اساس اعلام سازمان هواشناسی این میزان بارش در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. معاون خدمات شهری شهرداری تهران به سرریز شدن آب جوی‌ها در خیابان ولی‌عصر اشاره کرد و گفت: نهرها کشش باران سیل‌آسا را ندارند.وی با اشاره به بارش بی‌سابقه باران در پایتخت، گفت: شهروندان در صورتی‌که سفر غیر ضروری ندارند از خانه‌ها خارج نشوند. مجتبی عبداللهی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه تمامی سطح شهر تهران دارای آب‌گرفتگی بود، افزود: در مناطق شمالی مانند مناطق یک، ۳ و ۶ این مشکل بیشتر بود و با قطع باران مشکل آب‌گرفتگی در نقاط جنوبی در مناطق ۱۴و ۱۵ به دلیل شیب زمین مشکل بیشتری پیدا کرد. عبداللهی با تاکید بر اینکه بارش این حجم باران ما را غافلگیر نکرد، افزود: نیروهای خدمات شهری از روز جمعه در آماده باش بودند، اما حجم بارندگی و آب به میزانی است که از سطح جوی بالا آمده و در معابر سرازیر شده است.