وزیر راه و شهرسازی از دستور رییس‌جمهور برای رفع موانع استفاده از ذخیره ۳۵ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش فارس، علی نیکزاد در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه در راستای خودکفایی در صنعت باید فصلی گشوده شود تا به خودکفایی برسیم، خاطرنشان کرد: در این راستا به دنبال رفع موانع پیش‌روی صنعت در دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی هستیم؛ ارائه تسهیلات صندوق با موانع و مشکلاتی مواجه است که امید است به زودی برطرف شود و بتوان از ظرفیت ۳۵ میلیارد دلار وجوه در آن به بهترین نحو استفاده کرد. وی همچنین درباره نرخ سوخت هواپیما گفت: نرخ سوخت هواپیما برای پروازهای داخلی همان لیتری ۲۰۰ تومان و برای پروازهای خارجی نیز قیمت‌ قبلی است. تعیین تکلیف نرخ بلیت هواپیما

حمید‌رضا پهلوانی، رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این مراسم ضمن اشاره به محورهای افق چشم‌انداز درباره صنعت حمل‌ونقل هوایی اضافه کرد: اصلاح وظایف و اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری در جهت تقویت حاکمیت و نظارت بر ارتقای ایمنی هواپیما‌ در کنار مشخص کردن وضعیت نرخ خدمات حمل‌ونقل هوایی از برنامه‌های سازمان در آینده خواهد بود.

رونمایی از مدل جدید هواپیمای «ایران۱۴۰»

رضا نخجوانی، رییس سابق سازمان هواپیمایی نیز در این مراسم از رونمایی مدل جدید ایران ۱۴۰ با هدف گشت دریایی در ۱۱ اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی نهایی شده و در گام بعد رتبه‌بندی فرودگاه‌ها در دستور کار است.