احمدی‌نژاد: امیدوارم با مدیریت جدید تامین اجتماعی به خوبی اداره شود

به چه حقی برای منابع تامین اجتماعی قانون می‌نویسند؟

رییس‌جمهور گفت: هر کسی که به پست و مقامی رسید، باید بداند که این مقام امانت است و باید کار مردم را راه اندازد. به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسم تقدیر از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه سراسر کشور در سال ۹۰‌ با اشاره به قوانین و دستور العمل‌هایی که تولید را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: ‌امیدواریم سازمان تامین اجتماعی به جایگاه خود برسد. بحثی با دوستان داشتیم و گفتیم به چه حقی برای منابع تامین اجتماعی قانون می‌نویسند؟ این منابع متعلق به کارگران است که زحمت کشیده و هر ماه از حقوقشان برای تامین سه امر بهداشت، درمان، بیمه بیکاری و حقوق بازنشستگی کسر می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: می‌نشینند برای خودشان تصمیم می‌گیرند و آنها که باید کنترل کنند به سهولت رد می‌کنند. حق ندارند و بنده نیز حق ندارم راجع به منابع تامین اجتماعی تصمیم بگیرم، چراکه متعلق به کارگران است و خودشان هم باید آن را مدیریت کنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه منابع تامین اجتماعی نباید راکد باشد و باید سود دهد، گفت: ‌البته سازمان تامین اجتماعی هم باید از این امانت به خوبی نگهداری کند. ‌امیدواریم با تلاش خوب آقای شیخ‌الاسلامی (وزیر کار) و مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی به خوبی اداره شود. وی افزود: برای مثال وقتی بانک‌ها ۲۰ درصد سود می‌دهند حداقل تامین اجتماعی باید ۲۵ درصد به سپرده‌ها سود بدهد.