واکنش وزیر دفاع به استقرار جنگنده‌های اف22 آمریکا در امارات

سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به استقرار جنگنده‌های آمریکا در امارات گفت: استقرار هواپیماهای اف۲۲ آمریکا در یک پایگاه اماراتی، اقدامی مضر است و امنیت منطقه را به هم می‌زند. به گزارش خبرگزاری فارس، سردار وحیدی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به استقرار جنگنده‌های آمریکا در امارات گفت: استقرار هواپیماهای اف۲۲ آمریکا در یک پایگاه اماراتی، اقدامی مضر است و امنیت منطقه را به هم می‌زند.وی تاکید کرد: تضمین امنیت در منطقه از طریق همکاری کشورهای منطقه امکان‌پذیر است. وی با اشاره به حضور نیروهای خارجی در منطقه تصریح کرد: این حضورها را در منطقه بی فایده و مضر می‌دانیم و بیشتر در جهت ایجاد یک جو روانی و جو ناامنی در منطقه است و ما اینها را مفید نمی‌دانیم.وحیدی تصریح کرد: کشورهای منطقه خودشان باید تامین کننده امنیت منطقه باشند و بومی‌سازی امنیت از مسیر همکاری بین کشورها می‌گذرد.

وزیر دفاع همچنین اظهار کرد: حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در منطقه جز پیچیده‌تر کردن وضعیت و ناامن سازی، آثار دیگری نخواهد داشت.

بنا بر این گزارش، طی چند روز گذشته برخی رسانه‌ها از استقرار چندین فروند جنگنده اف۲۲ آمریکا برای اولین بار در یکی از پایگاهی هوایی امارات خبر داده‌ بودند.