تذکر فرمانده سپاه به مسوولان

سرلشگر جعفری: انتظارات رهبری از دولت و مسوولان نظام محقق نشده است

دنیای ‌اقتصاد- فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی - سیاسی سپاه برگزار شده بود، در سخنانی گفت: سال‌ها از بیان انتظاراتی که مقام معظم رهبری از دولت و مسوولان دارند، می‌گذرد؛ در حالی که این امر محقق نمی‌شود و امیدوارم بتوانیم در این مسیر گام موثری برداریم. سرلشگر محمد علی جعفری در عین حال با تاکید بر اینکه ما هم‌اکنون در مرحله سوم و چهارم انقلاب اسلامی که ساختن دولت اسلامی و ساختن جامعه اسلامی است، هستیم اظهار کرد: متاسفانه در این راه به کندی پیش می‌رویم.

این تذکر فرمانده سپاه پاسداران به مسوولان در حالی است که هفته گذشته نیز نماینده ولی‌فقیه در سپاه در واکنش به رسانه‌ای شدن اختلافات میان رییس مجلس و رییس‌جمهور تذکری به این دو نهاد داده و گفته بود: از آقای رییس‌جمهور می‌خواهیم در یک سال باقیمانده از عمر دولت دهم نسبت به حفظ حریم مجلس ملاحظه کنند و مجلس نیز شرایط اجرایی را درک کند. اما آن‌گونه که خبرگزاری فارس گزارش داده است سرلشگر محمدعلی جعفری در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: دغدغه مشترک همه پاسداران در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، فرهنگی و آموزشی، انقلاب اسلامی و کمک به تحقق اهداف والای آن است. وی افزود: این موضوع در دانشگاه امام حسین(ع) که متعلق به سپاه است از اهمیت بالاتری برخوردار بوده؛ چراکه این دانشگاه باید پیشرو سپاه و اتاق فکر و کمک دهنده به مدیریت سپاه باشد.

انقلاب در وضع بسیار خوبی است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است، ‌گفت: جای شهدا و امام شهدا خالی است که محقق شدن اهداف انقلاب اسلامی را که همان توسعه و صدور انقلاب بود و الان در حال سرعت گرفتن است، ببینند. زحمات زیادی کشیده شده تا انقلاب اسلامی و اسلام عزیز در قالب جمهوری اسلامی به دست ما رسیده است.وی ادامه داد: آنچه ما باید به آن توجه داشته باشیم و برای آن شب و روز نشناسیم و همه تلاش‌خودمان را روی آن متمرکز کنیم، پیشبرد بقیه اهداف جمهوری اسلامی است. فرمانده کل سپاه ادامه داد: سال‌ها از بیانات و انتظاراتی که مقام معظم رهبری از دولت و مسوولان نظام دارند و آنها را بیان می‌کنند، می‌گذرد؛ در حالی که این امر محقق نمی‌شود و امیدوارم بتوانیم در این مسیر گام موثری برداریم.وی تاکید کرد: ما هم اکنون در مرحله سوم و چهارم انقلاب اسلامی که ساختن دولت اسلامی و ساختن جامعه اسلامی است، هستیم؛ اما متاسفانه به کندی پیش می‌رویم. باید هر کسی که دغدغه اسلام و نظام اسلامی را دارد و می‌تواند کار نرم‌افزاری و فکری انجام دهد در این عرصه تلاش کند و این رسالت دانشگاهیان ماست. فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما از سطح انتظاری که شهدا و انقلاب اسلامی برای ما تعریف کرده‌اند، فاصله زیادی داریم. ما باید در این راه تلاش و مجاهدت کنیم و حتی به شهادت برسیم. جعفری با اشاره به شهدای عرصه علمی اظهار کرد: خیلی‌ها تلاش می‌کنند؛ اما آنها که در جهاد علمی به درجه شهادت نائل می‌شوند غیر از اهداف علمی، دغدغه‌های دیگری دارند که آن تحقق اهداف اسلام است.

دعوت مجلس و دولت به حفظ حریم یکدیگر

حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه نیز هفته گذشته در حاشیه همایش علمی اندیشه‌ مطهر در پاسخ به پرسشی درباره‌ اختلافات میان دولت و مجلس اظهار کرده بود: اختلاف‌ها اگر به تعارض و تقابل کشیده شود، خلاف مصالح نظام و نظر مقام معظم رهبری است. اختلاف‌ها اگر در برداشت‌ها باشد، راهکار دارد که می‌توانند به شورای حل اختلاف قوا مراجعه کنند. وی افزوده بود: مردم هم نسبت به مدیریت اجرایی کشور و هم نمایندگان دو توقع دارند؛ یکی کارآمدی و دیگری ولایت‌مداری، یعنی اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی سازند.وی همچنین گفته بود:‌ اختلافات ضایعات و عوارضی دارد و موجب دلسردی می‌شود، از آقای رییس‌جمهور می‌خواهیم که در یک سال باقیمانده از عمر دولت دهم ایشان نسبت به حفظ حریم مجلس مقداری ملاحظه کنند و مجلس نیز شرایط اجرایی را درک کند.