دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی دارد ممنوع است و تبلیغات کالا و خدمات داخلی که نام خارجی دارد، نیز ممنوع است.

به گزارش خبرنگار فارس، منصور واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: بر اساس این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی دارد ممنوع است و تبلیغات کالا و خدمات داخلی که نام خارجی دارد، ممنوع است. واعظی ادامه داد: همچنین تبلیغ کالا و خدمات داخلی با سرمایه مشترک ایرانی و خارجی باید با نام ایرانی منطبق بر قانون ممنوعیت، به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه و آیین‌نامه اجرایی آن باشد. واعظی با اشاره به اینکه در گذشته عکس شهدا در اتوبان تهران- قم استفاده می‌شد، گفت: برخی با این انتقاد که این تصویرها موجب تصادف می‌شود عکس‌ها را برداشتند ولی در حال حاضر پر است از تبلیغات خارجی.

وی گفت: تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی ندارد با رعایت استفاده از حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت تبلیغات محیطی و صرفا با خط فارسی مجاز است و همچنین تبلیغات کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی ندارند در بزرگراه‌ها، تابلوهای بزرگ شهری و بین شهری، پل‌های عابر پیاده، تابلوهای الکترونیکی و... ممنوع است. وی ادامه داد: هر نوع تبلیغات بازرگانی شرکت‌ها، کالا و خدمات خارجی از طریق تابلوهای اختصاصی، واحدهای صنفی، توزیعی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید ممنوع است. منصور واعظی خاطرنشان کرد: تابلوهای واحدهای صنفی باید صرفا به شناسه کاربردی واحدهای صنفی مربوطه و معرفی آن اختصاص داده شود و در صورت اخذ نمایندگی از کالا و خدمات خارجی صرفا مجاز به استفاده از ۱۰ درصد ظرفیت تابلوها است.