در حالی که دو روز قبل برخی رسانه‌ها از برداشت یارانه ۲۸ هزارتومانی مابه‌التفاوت مرحله اول و دوم هدفمندی یارانه‌ها از حساب برخی سرپرستان خانوار خبر داده بودند، معاون امور یارانه‌های مستقیم سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ضمن تکذیب این خبر تاکید کرد که با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برداشت ما‌به‌التفاوت مرحله اول و دوم برای سرپرستان خانوار امکان‌پذیر می‌شود. جلال الدین عارفیان در گفت وگو با ایرنا، در پاسخ به این پرسش که آیا ادعای برداشت ۲۸ هزار تومان ما‌به‌التفاوت یارانه مرحله اول و دوم از حساب‌ها صحت دارد؟ پاسخ داد: در هیچ یک از مراحل واریز یارانه‌ها وجهی از حساب‌ها خارج نشده است که این امر شامل ۲۸ هزار تومان مابه‌التفاوت مرحله اول و دوم نیز می‌شود و بر همین اساس این رقم از هیچ حسابی خارج نشده است. عارفیان با بیان آنکه سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها با ۲۵ بانک عامل برای واریز یارانه‌ها همکاری دارد، گفت: هر چند برخی از بانک‌ها قابلیت ارائه گزارش صورت حساب به افراد را دارند، اما برخی دیگر از این امکان برخوردار نیستند و به همین دلیل ۲۸ هزار تومان در برخی حساب‌ها مشاهده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: هر بانکی دارای مکانیزم خاصی است و سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در این امر دخل و تصرفی ندارد. به گفته وی، با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برداشت ما‌به‌التفاوت مرحله اول و دوم برای سرپرستان خانوار امکان‌پذیر می‌شود. عارفیان ادامه داد: ۲۸ هزار تومان مابه‌التفاوت دو مرحله به طور تقریبی برای تمامی سرپرستان خانوار واریز شده است. وی با بیان آنکه، سامانه سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها از ۲۱ اسفند ماه سال گذشته برای پذیرش عدم انصراف و به مدت بیش از ۵۰ روز برای عموم مردم باز بوده است، گفت: بیشتر دریافت‌کنندگان پیامک طی این مدت به سامانه مراجعه کرده‌اند. وی ادامه داد: مدت زمان مراجعه مردم به سامانه برای رفاه حال مردم دو بار و تا ۱۴ اردیبهشت ماه تمدید شد. معاون سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها اظهار کرد: مراحل بررسی عدم انصراف‌دهندگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

مراجعه به بانک‌ها در صورت انصراف اشتباهی

وی گفت: افرادی که به اشتباه از دریافت یارانه نقدی انصراف داده‌اند برای رفع این مشکل به شعبه بانک مربوطه مراجعه کنند.این مقام مسوول، با بیان آنکه، تعدادی از مراجعه‌کنندگان به سامانه سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها به اشتباه به جای انتخاب گزینه عدم انصراف گزینه انصراف را انتخاب کرده‌اند، افزود: این افراد می‌توانند با دردست داشتن کارت ملی به شعب بانکی که از آن یارانه خود را دریافت می‌کنند مراجعه و انصراف خود را اصلاح کنند. وی ادامه داد: اکثر شعب بانکی به سرویس EBANK متصل شده‌اند و می‌توانند در صورتی که فردی یکی از سه گزینه انصراف را به صورت اشتباه انتخاب کرده باشد آن را اصلاح کنند در غیر این صورت این افراد باید به شعب سرپرستی بانک مراجعه کنند. وی با بیان آنکه سرپرستان خانوار برای اعلام تغییر شماره تلفن همراه به شعبه بانک مربوطه مراجعه کنند، گفت: شماره تلفن همراه پل ارتباطی با سرپرستان خانوار است و حتی المقدور از تغییر آن خودداری شود.