معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امورمالیاتی کشور با اعلام این که اشخاص حقوقی فقط تا ۱۸خرداد ماه برای ثبت‌نام و تخصیص شماره اقتصادی مهلت دارند، گفت: عدم ثبت‌نام و دریافت شماره اقتصادی به منزله محرومیت از تسهیلات مالیاتی است.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، حسین وکیلی با اعلام این خبر که تاکنون ۷۵ درصد اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقتصادی ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: ثبت‌نام برای تخصیص شماره اقتصادی از این تاریخ به بعد فقط برای اشخاص حقوقی جدیدالتاسیس ادامه خواهد یافت و اشخاص حقوقی جدیدالتاسیس از تاریخ ثبت به مدت سه ماه مهلت دارند نسبت به ثبت‌نام برای دریافت شماره اقتصادی اقدام کنند. وی همچنین گفت: در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی، ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای اختصاص شماره اقتصادی از ابتدای خرداد ماه سال‌جاری آغاز می‌شود. حسین وکیلی تخصیص شماره اقتصادی به مودیان حقیقی و حقوقی را یکی از اقدامات اساسی در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی دانست و تصریح کرد: کارت اقتصادی اشخاص حقوقی تا پایان شهریورماه سال‌جاری صادر می‌شود و از ابتدای مهرماه این اشخاص تنها با شماره اقتصادی جدید می‌توانند نسبت به صدور صورتحساب و سایر فعالیت‌های مالیاتی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت شماره اقتصادی از ابتدای خردادماه سال‌جاری آغاز و به مدت چهار ماه یعنی تا پایان شهریور ادامه خواهد یافت.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور همچنین گفت : مالیات حقوق کارکنان بخش دولتی و خصوصی تا زمان تصویب بودجه سال ۹۱، به صورت علی‌الحساب و تا سقف معافیت مالیاتی سال ۹۰ به صورت علی‌الحساب اخذ می‌شود.

وی افزود: پس از تصویب بودجه سال‌جاری و نهایی شدن معافیت پایه مالیاتی، مابه‌التفاوت مالیات حقوق دو ماه اول سال‌جاری تا زمان اجرای قانون از کارفرمایان اخذ می‌شود.