تاجی: مصوبه ساماندهی نیروهای شرکتی دارای اعتبار است

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه مصوبه دولت در مورد ساماندهی نیروهای شرکتی کماکان دارای اعتبار است و اجرا می‌شود، گفت: مجوز استخدام به استان‌ها داده شده و آگهی استخدام در خرداد ماه منتشر می‌شود. عبدالعلی تاجی در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان این خبر اظهار کرد: کلیه دستگاه‌های دولتی موظف به اجرای قرار‌داد‌ها هستند. وی ادامه داد: نیروهای شرکتی مشغول به کار در مشاغل خدماتی و پشتیبانی که به‌طور مستمر با شرکت‌ها قرار‌داد دارند، ارتباطشان با شرکت‌ها قطع می‌شود و دستگاه‌ها به‌طور مستقیم با آنها قرارداد می‌بندند. وی در ادامه درباره میزان استخدام نیرو در سال‌جاری اظهار کرد: با توجه به قانون برنامه پنجم و قانون مدیریت، مجوز استخدام به میزان نیاز به استان‌ها داده شده که در این راستا کارها در حال انجام است و در خرداد‌ماه هم آگهی‌‌های استخدامی منتشر می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سهمیه استخدام در هر استان متفاوت است، گفت: طبق برنامه چهارم، دولت موظف بوده که ۵ درصد تعداد نیروی انسانی را کاهش دهد، اما ۱۲ درصد کاهش نیرو صورت گرفته است.

تاجی با بیان اینکه استخدام‌ها برای جبران نیروهایی است که از نظام اداری خارج شده‌اند، گفت: نظام اداری فعال و پویا است و عده‌ای از این نظام خارج شده و عده‌ای وارد می‌شوند. معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوری ادامه داد: برنامه‌ریزی دولت این است که سالانه دو درصد نیروی انسانی را کاهش دهد، اما میزان خروجی‌ها بیش از دو درصد است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید میزان تصدی‌‌ها را دو درصد کاهش دهیم، خاطر نشان کرد: مشاغل حاکمیتی دستگاه‌های اجرایی کماکان به قوت خود باقی است و برای مشاغل تصدیگری به ازای خروج سه نفر یک نفر را استخدام می‌کنیم.