علی مطهری، نماینده مردم تهران در خصوص آخرین وضعیت استیضاح وزیر کار گفت: سه‌شنبه (امروز) تکلیف نهایی استیضاح مشخص می‌شود.

به گزارش مهر، مطهری روز گذشته در حاشیه نشست بررسی علمی آثار شهید مطهری، در پاسخ به این سوال که آیا سعید مرتضوی تاکنون استعفا داده یا نه، گفت: بنده حتی خبر دارم که ایشان در چند وقت اخیر احکامی را هم امضا کرده است و بنده این موضوع را امروز صبح دیدم که احکام مشاوران را امضا کرده است. دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کند

احمد توکلی دیگر نماینده تهران نیز گفت:دنبال برکناری مرتضوی هستیم، شکایتی تنظیم کرده و انتصاب مرتضوی را غیر قانونی اعلام کرده‌ایم. وی در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: می‌دانستیم که استیضاح وزیر چاره کار نجات صندوق تامین اجتماعی نیست، وزیر می‌رود و مرتضوی سر جایش می‌ماند.

وی تاکید کرد: هدف ما این بود که در اداره بزرگ‌ترین بنگاه اجتماعی واقتصادی ایران کمتر به جمعیت ایران لطمه بخورد. توکلی خاطرنشان کرد: یکی به ما گفت شما سرتان کلاه رفت، قول ایشان که حساب نیست؛ اما ما از نظر اخلاقی باید این قول را می‌پذیرفتیم؛ نمی‌توانستیم بگوییم که تو مرد نیستی و ما حرف تو را نمی‌پذیریم. وی با بیان اینکه ما به وظیفه خود عمل کردیم، اما نتیجه نگرفتیم، گفت: در حال حاضر نیز دنبال برکناری مرتضوی هستیم، دیوان عدالت اداری این مساله را پیگیری می‌کند، تا به این وسیله جلوی نصب وی را بر یک سازمان اقتصادی اجتماعی بگیرد.