مخالفت استانداری تهران با افزایش کرایه‌ تاکسی‌ها

تمدن: وجاهت قانونی ندارد

استاندار تهران گفت: تا زمانی که منطقی برای افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی پیدا نکنیم، مخالف این افزایش‌ قیمت‌ها هستیم. مرتضی تمدن در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی که روز یکشنبه در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید، گفت: اگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران نظرات و منطقی برای افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در شهر تهران دارند آن را اعلام کنند تا اگر قابل پذیرش بود پس از طی مجاری قانونی خود اجرا شود؛ اما در حال حاضر هنوز این مجاری قانونی طی نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها دلیل منطقی برای افزایش این نرخ‌ها است، گفت: به نظر می‌رسد اگر بحث هدفمندی یارانه‌ها دلیل افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی باشد این مصوبه فاقد وجاهت قانونی است؛ چرا که آنچه مربوط به افزایش هدفمندی یارانه‌ها بود در کرایه‌ها اعمال شده و در حال حاضر فاز دوم هدفمند سازی یارانه‌ها که اجرا نشده است لذا دلیلی بر افزایش قیمت‌ها به این بهانه وجود ندارد.

استاندار تهران گفت: اعضای شورای شهر که افراد دلسوز برای مردم هستند منافع عمومی مردم را مورد نظر قرار ‌دهند؛ ضمن آنکه این به آن معنا نیست که منافع صنف تاکسی و حمل و نقل عمومی باید نادیده گرفته شود بلکه اگر منطقی برای این کار وجود دارد دلایل خود را از مجاری قانونی اعلام و اجرا کنند.