ازدحام جمعیت در مترو

بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران در روزهای اخیر هنگام استفاده از مترو با ازدحام و تجمع مسافران در ایستگاه شهید بهشتی روبه‌رو شدند. این در حالی بود که مسوولان متروی تهران پیش از این از آمادگی این شرکت برای حمل‌ونقل ۲میلیون نفر مسافر به محل برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داده بودند از سوی دیگر طی سه روز اول برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تنها چیزی در حدود دو میلیون نفر با استفاده از مترو، اتوبوس و تاکسی از نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

برخورد جدی با متخلفان

دکتر محسن پرویز، رییس بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه هر نمایشگاهی ضوابط خاص خود را دارد، گفت: تاکنون در دو سه روزی که از برپایی نمایشگاه‌ می‌گذرد ۳۰۰عنوان کتابی که ضوابط را رعایت نکرده‌اند، جمع‌آوری شدند. وی درباره بعضی از تخلفات دیده شده در نمایشگاه توضیح داد: برخی از ناشران آموزشی و دانشگاهی بدون مجوز به فعالیت‌های مبنی بر ارائه خدماتی غیر از فروش کتاب می‌پردازند. از سوی دیگر در بعضی از غرفه‌های بدون نام و نشان افرادی با لباس‌هایی که ربطی به فعالیتشان ندارد و تبلیغ یک مارک خاص است در حال رفت‌وآمد هستند. وی در پایان گفت: در سال‌های قبل با این گونه تخلفات به صورت جدی برخورد نمی‌شد؛ اما امسال با این قضیه جدی برخورد می‌شود و برای فرد متخلف پرونده تشکیل می‌شود و در سال آینده از متراژ غرفه‌اش کم می‌کنند.

اعتبار بن‌های کاغذی

معاون اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: بن‌های کاغذی تا پایان تاریخ اعتبار درج شده روی بن‌ها معتبرند و ناشران باید آن را از بازدیدگان بپذیرند. حمید عبادی همچنین اضافه کرد: علاوه بر این بن‌های کاغذی، بن‌هایی نیز از سوی بانک صادرات بین بازدیدکنندگان توزیع شده که باید مورد قبول ناشران باشد.