تجلیل از «جلیل شهناز» و «حسن کسایی»

در مراسم معرفی نفرات دوم برگزیده نهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و اولین اجلاس بین‌المللی رادیو از «جلیل شهناز» و «حسن کسایی» قدردانی شد. در مراسمی که با حضور حسن خجسته معاون صدا،‌ دیوید استلی رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه، علیرضا نوری دبیر جشنواره و جمعی از مهمانان داخلی و خارجی در هتل عباسی شهر اصفهان برگزار شد، نفرات دوم برگزیده در بخش‌های مختلف جشنواره مورد قدردانی قرار گرفتند.

همچنین در این مراسم از «جلیل شهناز» و «حسن کسایی» از نوازندگان برجسته موسیقی نیز قدردانی شد که «جلیل شهناز» به علت کسالت در مراسم حضور نداشت. «حسن کسایی» نیز که برای دریافت هدیه خود به روی سن آمده بود گفت: چند سال بعد از بدو تاسیس رادیو ایران و در سال ۱۳۲۲ اولین برنامه خود را در رادیو اجرا کرده و در خدمت رادیو بودم و همچنان باید نسبت به آن سپاسگزار باشم. وی افزود: من معروف بودن، شهرت و موفقیت جهانی خود را مدیون رادیو ایران هستم که مرا به جهان معرفی کرد.

وی گفت: زمانی که من با «نی» کار خود را آغاز کردم، کاری خدایی بود که توانستم این ساز را به مرحله بالاتری ببرم. در سال‌های گذشته هرکس از کشورهایی دیگر به ایران می‌آمد، به عنوان سوغاتی به او نوارهای آثار مرا می‌دادند و از این بابت من مدیون میکروفون و بلندگوی رادیو هستم و به رادیو تعظیم دارم.

اسامی نفرات دوم بخش‌های مختلف نهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و اولین جشنواره بین‌المللی رادیو که جوایز خود را از حسن خجسته، دیوید استلی و علیرضا نوری دریافت کردند.