کاتوزیان و سعدآباد

نمایشگاهی از آثار نقاشی استادمرتضی کاتوزیان از فردا لغایت ۳۱خرداد در موزه هنرهای زیبا مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می‌گردد. به گزارش روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، در این نمایشگاه حدود یکصد اثر از این استاد بی‌‌بدیل و چیره‌دست، به سبک رئالیسم (واقع‌گرایی) و در شیوه رنگ و روغن، با موضوعات مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

استاد مرتضی کاتوزیان که متولد سال ۱۳۲۲ تهران است، از سال ۱۳۳۹ قدم به دنیای هنر نهاد و فعالیت خویش را در زمینه نقاشی و گرافیک آغاز کرد و بدون بهره‌گیری از محضر استاد و معلم و تنها به مدد استعداد ذاتی خویش به کسب تجربه و مهارت پرداخت. در سال ۱۳۵۳ مسوولیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گرافیک تهران توسط سازمان جهانی (A A I) به عهده وی گذاشته شد و برگزاری آن به شیوه‌ای مطلوب و آبرومندانه، موقعیت حرفه‌ای او را مستحکم‌تر ساخت. وی تاکنون در ده‌ها نمایشگاه انفرادی و جمعی در داخل و خارج از کشور شرکت داشته و جوایز متعددی را به خود اختصاص داده است.

نمایشگاه آثار نقاشی استاد کاتوزیان همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۸ (به استثنا روزهای ۱۴ و ۱۵ و ۱۸خرداد) برای علاقه‌مندان در موزه هنرهای زیبا مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، واقع در خیابان ولیعصر (عج)، خ شهید فلاحی (زعفرانیه سابق)، خیابان شهیدطاهری دایر می‌باشد.