فیلم‌های آخر هفته

فیلم‌های «روز سوم»، «آن سوی آسمان»، «بلمی به سوی ساحل»، «لیلی با من است»، «سرزمین خورشید» و ... در تعطیلات آخر هفته از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌رود. فیلم سینمایی «روز سوم» به کارگردانی محمدحسین لطیفی بر مبنای فیلمنامه‌ای از مهدی سجاده‌چی ساعت ۲۲ روز پنجشنبه دوم خرداد از برنامه سینما یک روی آنتن می‌رود. این فیلم محصول ۱۳۸۵ است و داستان آن در ۱۳۵۹ در آخرین روزهای مقاومت در بخش غربی خرمشهر روی می‌دهد. در حالی که مردم در حال مقامت هستند، سمیره خواهر رضا در حلقه دشمن می‌ماند و رضا و همرزمانش تلاش می‌کنند او را از چنگال دشمن رها کنند. پوریا پورسرخ، باران کوثری، حامد بهداد، برزو ارجمند، مجید یاسر و مهدی صبایی بازیگران «روز سوم» هستند. فیلم تلویزیونی «آن سوی آسمان» به کارگردانی محسن منشی‌زاده و تهیه‌کنندگی علی‌ عبدالعلی‌زاده جمعه سوم خرداد ساعت ۱۵:۴۵ از شبکه یک پخش می‌شود. داستان درباره حسین شاکری فرمانده اطلاعات و عملیات است که در جبهه به خودشناسی می‌رسد. فرهاد جم، شهرام قائدی، سیروس کهوری‌نژاد، غلامرضا اکبری، داریوش اسدزاده و ... در فیلم بازی می‌کنند. فیلم ژاپنی «برای آنها که دوستشان داریم» به کارگردانی شینجو تاکو محصول سال ۲۰۰۷ امشب، ۲۳:۳۰ دوم خرداد از شبکه دو پخش می‌شود. فیلمنامه را شینتارو ایشیهارا نوشته و داستان درباره پروازهای انتحاری خلبانان ژاپنی در جنگ جهانی دوم است. در این بین درباره صاحب یک رستوران برای بسیاری از خلبانان جوان حکم یک مادر را پیدا می‌کند.

فیلم تلویزیونی «که عشق آسان نمود اول» ساخته محمدرضا بیاتی فردا از شبکه دو پخش می‌شود. داستان درباره جانباز جنگ است که در بانک برنده خودرو ۴۰ میلیون تومانی می‌شود. بیژن امکانیان، قاسم زارع، رضا خندان، شراره دولت‌آبادی، غزاله نظر، حسین رفیعی، حسین فرخی و اتابک نادری در این فیلم به تهیه‌کنندگی مهدی لباف بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «بلمی به سوی ساحل» به نویسندگی و کارگردانی مرحوم رسول ملاقلی‌پور امشب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه روی آنتن می‌رود. داستان فیلم اواخر مهرماه ۱۳۵۹ هنگامی روی می‌دهد که خرمشهر در آستانه سقوط قرار دارد. یک گردان از پاسداران به فرماندهی مرتضی برای کمک به رزمندگان این شهر از تهران حرکت می‌کند و... خسرو ضیایی، عطاء‌الله سلمانیان، بهزاد بهزادپور، جعفر دهقان و فرید کشن فلاح از بازیگران «بلمی یه سوی ساحل» هستند که سال ۱۳۶۴ تولید شد. فیلم سینمایی «لیلی با من است» به نویسندگی و کارگردانی کمال تبریزی فردا شب ساعت ۲۲:۳۰ در قالب برنامه ۱۰۰ فیلم از شبکه سه پخش می‌شود. پرویز پرستویی، محمود عزیزی، شهره لرستانی و رحمان باقریان در این فیلم ۸۰ دقیقه‌ای بازی کرده‌اند که تولید سال ۱۳۷۴ است. پرستویی نقش صادق، فیلمبردار تلویزیون را بازی می‌کند که به دلیل مشکلات مالی نیاز به وام دارد. فیلم تلویزیونی «مرد دهم» ساخته جک گولد فردا شب در قالب برنامه سینما چهار ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار پخش می‌شود. این فیلم تلویزیونی ۱۰۰ دقیقه‌ای محصول سال ۱۹۸۸ آمریکا است و در آن آنتونی هاپکینز، کریستین اسکات تامس و درک جاکوبی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«مرد دهم» بر مبنای رمانی نوشته گراهام گرین نویسنده صاحبنام بریتانیایی ساخته شده و داستان مردی به نام شاول است که هنگام اشغال فرانسه از سوی نیروهای نازی، در زندان باعث اعدام یک زندانی دیگر می‌شود. او پس از پایان جنگ با هویت جعلی به خانه بازمی‌گردد... جاکوبی سال ۱۹۸۹ برای این فیلم جایزه امی گرفت و فیلم در سه رشته نامزد جایزه گلدن گلوب بود.

«سرزمین خورشید» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش فردا ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن شبکه تهران می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده: با شروع جنگ، بیمارستانی در خرمشهر به محاصره دشمن درمی‌آید. محمد جهان‌آرا، فرمانده جوان سپاه خرمشهر پیشنهاد می‌کند مجروحان و پزشکان با یک آمبولانس و لندرور از بیمارستان خارج شوند و ...

خسرو شکیبایی، گلچهره سجادی، سعید پورصمیمی و محمود پاک‌نیت از بازیگران فیلم ۹۰ دقیقه‌ای «سرزمین خورشید» هستند که سال ۱۳۷۵ تولید شد. درویش به عنوان کارگردان فیلم‌هایی چون «ابلیس»، «متولد ماه مهر» و «دوئل» را در کارنامه دارد.