معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده که چندی پیش از سوی شورای نگهبان با ایراداتی مواجه شده بود، تقریبا نهایی شده و از مهرماه امسال عملیاتی خواهد شد. به‌گزارش «ایسنا»، علی‌اکبر عرب‌مازار در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس مدیران امور مالیاتی کشور در تبریز افزود: عملیاتی شدن این قانون به شفاف‌سازی بخش‌های مختلف اقتصادی، کمک شایانی خواهد کرد.

وی همچنین با اعلام این خبر که در آینده نزدیک بیش از هزار نفر نیروی انسانی جدید به بدنه سازمان امور مالیاتی و ادارات کل استان‌ها تزریق خواهد شد، اظهار کرد: سهم آذربایجان شرقی از این تعداد نیروی انسانی ، ۱۳۰ نفر خواهد بود.

وی سال ۸۷ را برای سازمان امور مالیاتی کشور، نقطه عطف برای نظام مالیاتی کشور دانست و افزود: امسال در قالب اجرای نظام جامع مالیاتی و تحول در سیستم مالیاتی کشور، ۵۰ پروژه به طور همزمان در سراسر کشور به بهره برداری خواهند رسید.

عرب‌مازار، با اشاره به طرح تحول اقتصادی رییس‌جمهور افزود: سازمان امور مالیاتی در راستای این تحول، ماموریت‌هایی را عهده دار شده که بر اساس آن، درصدد اعمال اصلاحاتی در نظام مالیاتی است.

رییس سازمان امور مالیاتی، با تاکید بر منظم بودن فعالیت‌های اقتصادی، نبود ابزار مدیریت اقتصادی را یادآور شد و گفت: ابزار مدیریت اقتصادی، ابزاری است که بر متغیرهای اقتصادی تاثیر گذار باشد و همگام با تحولات پی در پی اقتصاد دنیا، پویایی خود را حفظ کند.معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، اقتصاد را متاثر از دیگر حوزه‌ها نظیر سیاست، اقتصاد جهان و شرایط محیطی دانست و تاکید کرد: باید اقتصاد کشورمان همواره با حفظ پویایی خود، متغیرهای اقتصادی را به بند بکشد و با کنترل و نظارت در جهتی که به نفع کشور است، حرکت کند.