جامعه تهی از دانش ولو اینکه به ظواهر دین پایبند باشد، مطلوب نیست .

در آستانه نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبرکبیر انقلاب اسلامی، مراسم دیدار دانشگاهیان دانشگاه‌های تهران و تشکل‌های دانشجویی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی صبح دیروز در حسینیه جماران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، فرزند یادگار امام خمینی(ره) در سخنانی با اشاره به فرمایش امام مبنی بر اینکه «دانشگاه منشاء تحول است»، گفت: همه نوع تحول در جامعه به دانشگاه نسبت داده می‌شود؛ چراکه علم منشاء تحول است. جامعه بی‌علم جامعه‌ای است که درجا می‌زند و از وضعیت موجود خود بیرون نمی‌رود و در همان محدوده جغرافیایی خود باقی می‌ماند.

وی افزود: در روایات دینی، دانش علما از خون شهدا بالاتر است. جامعه‌ای که دارای علم و دانش نباشد، هر چقدر هم به ظواهر دینداری پایبند باشد، در حقیقت از نظر متولیان و بزرگان شرع ما جامعه مطلوب نیست.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه ظواهر دین باید در یک جامعه اندیشمند و باتدبیر رعایت شود، خاطرنشان کرد: حقیقت قضیه این است که مجموعه مبانی و آیینی که دین اسلام در اختیار ما گذاشته، به قدری قوی هست که در برابر هر هجمه و شبهه‌ای ایستادگی کرده و به آن پاسخ گوییم.

فرزند یادگار امام اظهار کرد: مطمئنیم که اگر درهای همه مناظرات دنیا باز شود، باز این برهان دین اسلام است که پیرو ز از این میدان بیرون می‌آید.

وی با بیان اینکه جامعه بی‌اندیشه جامعه مرده و خموده‌ای است، گفت: حوزه و دانشگاه مهد همه تحولات بوده و منشاء برون رفت جامعه از بن بست‌های معرفتی هستند. سیدحسن خمینی گفت: بعد از انقلاب اسلامی تحولات زیادی صورت گرفته است. امیدواریم این پیشرفت‌ها توسط دولتمردان کنونی ادامه یابد.