یک کارشناس در معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست جمهوری گفت: در صورت عدم اختصاص اعتبار بیشتر به بخش ریلی کشور پروژه‌های نیمه تمام همچنان باقی خواهد ماند.

شاپور ذکاوت در گفت وگو با پایگاه خبری برنا، با بیان اینکه بر اساس برنامه چهارم توسعه باید ۴هزار و ۳۰۰ کیلومترخطوط ریلی در کشور احداث شود گفت: براساس پیوست شماره ۱ قانون‌، ۳۰۰ میلیارد تومان برای افزایش خطوط ریلی کشور اعتبار تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: این میزان اعتبار برای ساخت ۴۰ درصد از پروژه‌های در دست اجرا نیزکافی نیست و زمانی می‌توان تحقق برنامه چهارم توسعه را عملی کرد که اعتبارات یاد شده حداقل ۳ برابر شود.

ذکاوت افزود: با افزایش ۳ برابری اعتبار یاد شده و با برنامه‌ریزی زمان‌بندی می‌توان مطابق برنامه چهارم توسعه پروژه‌های ریلی کشور را به اتمام رساند.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات برنامه حمل ونقل راه آهن و به ویژه اعتبارات توسعه زیر ساخت راه آهن کافی نیست، اظهار امیدواری کرد:با اجرای قانون مدیریت سوخت اعتبارات حمل ونقلی کشور دو برابر می‌شود . وی تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبار یاد شده از منابع مدیریت سوخت به بخش ریلی کشور، می‌توان پروژه‌های نیمه تمام ریلی را به پایان رساند.