معاون دبیر کل جبهه مشارکت ایران اسلامی گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی باید همواره در تمام زمینه‌ها بتوانند نظرات کارشناسی خود را به مسوولان ارائه دهند و این نظرات باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد. حسین کاشفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت نه چندان بسامان اقتصادی، احزاب برای برون‌رفت از آن باید برنامه‌های خود را در زمینه‌های مختلف به ویژه فعالیت‌های زیربنایی، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی ارائه دهند و در واقع نه تنها برای انتخابات ریاست‌جمهوری که همواره و در همه زمینه‌ها، به ویژه اقتصادی برنامه‌هایی داشته باشند.

وی با تاکید بر حرکت طبق برنامه چشم‌انداز بیست ساله، ادامه داد: در اصل ۴۴، بحث کوچک‌سازی دولت و واگذاری کارها به بخش‌های غیردولتی مطرح شده است که طبیعتا باید مورد توجه قرار می‌گرفت و بستر لازم فراهم می‌شد، چنانچه در برنامه پنج ساله چهارم نیز ذکر شده بود که دولت خود را از اداره توسط نفت رها کند و درآمد نفتی ذخیره شود و از این طریق به بخش‌های مختلف تولیدی وام داده شود که متاسفانه این امر مورد ‌توجه چندانی قرار نگرفت.

معاون دبیر کل جبهه مشارکت ایران اسلامی با بیان این که احزاب در این شرایط باید به عنوان یک عنصر زنده در تمام زمینه‌ها اظهار نظر کنند، تاکید کرد: با توجه به وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور، احزاب باید هم بتوانند وضع موجود را با استفاده از نظرات کارشناسی نقد و هم برای آینده برنامه‌ریزی کنند، اما این که تا چه حد اثرگذاری داشته باشد، بستگی دارد به آمادگی مسوولان ذی‌ربط برای شنیدن نظرات کارشناسی.

کاشفی فضای سیاسی و اقتصادی را دو روی یک سکه خواند و خاطرنشان کرد: زمینه رشد و توسعه اقتصادی که امروز یک شاخص مهم محسوب می‌شود و جذب سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی، زمانی می‌تواند فراهم شود که از لحاظ سیاسی در آرامش باشیم.

در واقع اگر فضای سیاسی مناسب باشد، سرمایه‌گذار با اطمینان خاطر، سرمایه‌گذاری می‌کند و همین امر موجبات رشد اقتصادی را فراهم خواهد کرد.