هیچ وقت نگفتم موزه‌ای از وسایل شاملو  ایجاد می‌کنم

نگاه سوم - پسر شاملو درباره خرید وسایل به جا مانده از این شاعر فقید گفت: قیمت پایه برای آثار شاملو ۵۵‌میلیون تومان تعیین شده بود که در نهایت به قیمت ۵۵۰‌میلیون توسط من خریداری شد. سیاوش شاملو در گفت‌و‌گو با خبرنگار دنیای اقتصاد درباره این که سرنوشت آثار این شاعر چه خواهد شد، گفت: این به خود من مربوط است که درباره آینده آثار شاملو چه تصمیمی‌ می‌گیرم.

سیاوش شاملو با آیدا همسر شاملو بر سر نگهداری از آثار اختلاف دارد و پس از شکایت دادگستری کرج آثار این شاعر را به حراج گذاشته است. همسر شاملو پیشتر تلاش کرده بود تا با نگهداری آثار به جای مانده از شاملو موزه‌ای را در منزل شخصی این شاعر در کرج برپا کند. پیش‌تر به نقل از سیاوش شاملو گفته می‌شد که او نیز قصد دارد این آثار را در موزه‌ای برای همگان به نمایش بگذارد. اما پسر ارشد شاملو در گفت‌وگو با خبرنگار ما موضوع ایجاد موزه را تکذیب کرد. شاملو گفت: ما هیچ وقت نگفتیم که می‌خواهیم موزه‌ای برای این آثار درست کنیم و هنوز تصمیمی ‌درباره این آثار نگرافته‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی که آیا ممکن است وی این آثار را در حراجی‌های دیگر به فروش برساند، گفت: هر احتمالی ممکن است.

سیاوش شاملو درباره این که با فروش این آثار آیا اختلافات وی و دیگر وراث شاملو به پایان رسیده؟، گفت: هنوز موضوع کتاب‌ها و کتابخانه شخصی پدرم حل نشده که در دادگاه ۳۱ تیر ماه وضعیت آنها هم مشخص می‌شود.