مدال نوشین در دستان شجریان، انتظامی، نصیریان و مهرزاد

محمدرضا شجریان با حضور در مراسم جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر مدال نوشین را به عزت‌ا... انتظامی، توران مهرزاد و علی نصیریان به عنوان سه چهره جاودان گروه تئاتر هنر ملی اهدا کرد.

به گزارش ایسنا، طی مراسمی که شامگاه پنج‌شنبه ۳۱ مرداد در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، آقای آواز ایران با پخش آهنگ «ایران ای سرای امید» برصحنه حاضر شد و در میان تشویق حاضران، مراسم تقدیر از هنرمندان نامبرده را انجام داد.

شجریان گفت: امشب افتخار بزرگی نصیب من شد که بزرگان تئاتر و سینمای کشور اجازه دادند، مدال نوشین توسط من به آنان هدیه شود، مرا ببخشید که به خاطر حضور در نخستین اجرای کنسرت همایون در ایران، نمی‌توانم تا پایان این برنامه همراه شما باشم.

در ادامه این مراسم عزت‌ا... انتظامی طی سخنان کوتاهی بیان کرد: پس از انقلاب متن مورد علاقه خود را پیدا نکردم و به همین دلیل روی صحنه نرفتم و دیگر هم توانایی دو ماه تمرین و یک‌ماه اجرا را ندارم. اما تلاش می‌کنم با حضور در خانه تئاتر خانه هنرمندان و موزه سینما برای این هنرها آنچه را از دستم بر می‌آید، انجام دهم.

توران مهرزاد هم هنگام دریافت نشان نوشین ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم گفت: افتخار می‌کنم که با استاد نوشین کار کردم و بزرگ شدم.

نصیریان هم نویسندگی و نقد را بنیان تئاتر دانست و یاد‌آور شد: اگر این پایه سست باشد، به هدفمان که همان تئاتر ملی که شایسته ایران است، نخواهیم رسید و توجه به این مقوله باید از سوی نهادها و هنرمندان صورت بگیرد، به همین دلیل این انجمن بسیار مهم است و جای تاسف دارد که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه این مراسم ایرج راد، مدیر عامل خانه تئاتر ایران مدال نوشین را به استاد شجریان اهدا کرد. در بخش دیگری از این مراسم بهرام بیضایی، به خاطر کارگردانی نمایش «افرا» از سوی اعضای این انجمن به عنوان کارگردان برگزیده بالای ۴۰ سال انتخاب شد.

مرضیه برومند، به نمایندگی از سوی بیضایی که به دلیل سفر به شمال امکان حضور در این مراسم را پیدا نکرده بود، پیام کوتاهی را خواند: « اگرچه بختم نخواسته میان شما باشم، ولی دلم آنجاست و هر چند این کلمات، سپاسگزاری مرا آنچنان که باید نمی‌رساند ولی جایزه شما گویای آن است که بار تعهد مرا به تئاتر و تماشاگران زیاد‌تر می‌کند تا برای آینده اگر فرصتی پیش آید به نمایش بهتری بیندیشم.»

در بخش کارگردان‌های زیر ۴۰ سال نیز جایزه برگزیده انجمن به نمایش نادر برهانی‌مرند به‌خاطر اجرای «مرغابی وحشی» توسط همسرش آزاده انصاری به او تقدیم شد.

گروه تئاتر «لیو» به سرپرستی حسن معجونی به‌دلیل انجام فعالیت پژوهشی در زمینه تئاتر و مخاطب و اجراهای موفق به‌عنوان گروه برگزیده سال انتخاب شد.