هنرمند اگر سیاسی باشدباید بیمارستان بخوابد تا ترک کند

محمدحسین لطیفی که چند روزی است فاز نخست سریال «نردبامی بر آسمان» را پایان یافته می‌بیند، قرار است در فاز دو خود علاوه بر کارگردانی، بازیگری را هم بر عهده بگیرد و در نقش «تیمور لنگ» ظاهر شود.

او خود درباره‌ دلایل پذیرش این نقش به ایسنا گفت: از سر بدشانسی یا هر دلیل دیگری، پس از گریمی که آقای بابایی انجام دادند، تنها شخصیتی که بیشترین شباهت را به «تیمور‌لنگ» داشت خود من بودم.

محمدحسین لطیفی در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا در نخستین سریال تاریخی‌اش نگاهی جدید را از وی شاهد خواهیم بود، گفت: سعی کردم خودم را دراین کار حفظ کنم و از جنس کارهای قبلی‌ام سریالی تاریخی را بسازم. سعی کردم بیننده ارتباطش را با من قطع نکند و درعین حال از تاریخ هم دور نشوم. رسیدن به ویژگی‌ حدمیانه‌ای را طلب می‌کند که نگه‌داشتن این تعادل کار سختی است؛ دعا کنید به زمین نخورم.

محمدحسین لطیفی در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا فشارهای بیرونی برسازمان صدا‌وسیما و بالطبع آن سریال‌های تلویزیونی، وی را به عنوان کارگردانی که قصد دارد سریالی تاریخی را آماده پخش کند، نگران نمی‌کند؟گفت: از آن جا که من توجهی به حال‌وهوای سیاسی و جناح‌های سیاسی ندارم، آن‌ها نیز الحمد‌ا... من را نمی‌شناسند. بنابراین هیچ فشار حداقل روی من نیست. حرف خودم را می‌زنم و آن چه احساس می‌کنم و به آن اعتقاد دارم را می‌گویم. هرکس می‌خواهد خوشش بیاید و هرکس می‌خواهد بدش بیاید. اما من تمام تلاشم را می‌کنم که جلوه‌های انسانی، مردمی و اجتماعی و همچنین احترام به ایرانیان در این سریال را حفظ کنم.

این کارگردان معتقد است: هنرمند نباید سیاسی باشد و اگر سیاسی هست باید بیمارستان بخوابد و ترک کند.

هنرمند سیاسی بعدا سیاستمدار می‌شود و بهتر است از همان ابتدا در مدرسه سیاست درس بخواند و نه مدرسه هنر.

محمدحسین لطیفی خاطرنشان کرد: این مساله که هنرمند فردی سیاسی باشد و در ذهنش جناح‌بندی داشته باشد برای عوام‌فریبی است. بنابراین هرکس حرف درست بگوید آن حرف درست را می‌پذیرم.