عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره احتمال اجماع اصولگرایان بر روی کاندیداتوری احمدی‌‏نژاد در انتخابات ریاست‌‏جمهوری دهم، گفت: «احمدی‌‏نژاد هیچ‌‏گاه کاندیدای اصولگرایان نبوده و در آینده نیز نخواهد بود.» اسحاق جهانگیری که با ایلنا سخن می‌‏گفت، تاکید کرد: احمدی‌‏نژاد هیچ‌‏گاه کاندیدای گروه‌‏های اصولگرایان نبوده است و در آینده نیز نخواهد بود، اما مدیران اجرایی کشور، مهم‌‏ترین ابزار رییس فعلی دولت برای انتخابات آتی هستند. وی با بیان اینکه احمدی‌‏نژاد در دوره قبل انتخابات ریاست‌‏جمهوی با خروج از شورای هماهنگی نیروهای انقلاب، به عنوان یک فرد مستقل در انتخابات شرکت کرد، افزود: من بعید می‌‏دانم گروه‌‏های اصولگرا در این مدت امتیاز ویژه‌‏ای از دولت دیده باشند که بخواهند درباره حمایت از احمدی‌‏نژاد اجماع کنند. اخیرا هم یک روزنامه نوشته است که در رای آوردن احمدی‌‏نژاد، بسیج از موثرترین عوامل بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه احزاب اصولگرا در چهار سال گذشته نه‌‏تنها امتیاز ویژه‌‏ای از دولت دریافت نکرده‌‏اند، بلکه اتفاقات بدی هم برای آنها رخ داده است، گفت: در این شرایط بعید است گروه‌‏های اصولگرا با حمایت از احمدی‌‏نژاد، ریسک کنند.

وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات، حتی از حضور کامل طرفداران احمدی‌‏نژاد در دور اول انتخابات ریاست‌‏جمهوری نهم برای حمایت از وی در انتخابات آتی ابراز تردید کرد و گفت: بعید است کسانی که در انتخابات قبلی مدافع احمدی‌‏نژاد بودند، با همان انگیزه سابق در انتخابات حاضر شوند، زیرا این طرفداران هر کدام توقعاتی داشتند که بخشی از آنها برآورده نشده است و ریزش طرفداران در میان حامیان دولت قابل پیش‌‏بینی است.

جهانگیری مهم‌‏ترین ابزار احمدی‌‏نژاد را در انتخابات ریاست‌‏جمهوری دوره دهم، سیستم اجرایی کشور برشمرد و تصریح کرد: تمام مدیران اجرایی دولت نهم موجودیت خود را در ثابت ماندن مدیریت فعلی دولت می‌‏دانند،‌‏بنابراین مدیران اجرایی، مدافعان اصلی احمدی‌‏نژاد در انتخابات آینده هستند.