مراسم اختتامیه مسابقه فرهنگی بر ساحل سلامت، با اهدای لوح تقدیر از سوی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح همیاران سلامت اجتماعی شهر برگزار شد.

دکتر گلمکانی، مشاور سلامت شهردار تهران، در این مراسم که در فرهنگسرای طبیعت برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث سلامت گفت: سلامت به جهت این که محوری‌ترین رکن توسعه کشورها به شمار می‌رود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه امروزه وجود انسان سالم و مولد یکی از شاخص‌های مهم توسعه است و به همین دلیل کشورهای مترقی و پیش رو توجه زیاد و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی را به این بخش اختصاص می‌دهند.

وی یکی از مهم‌ترین روش‌های دسترسی به شهر سالم را به توصیه سازمان بهداشت جهانی، تشکیل و ترویج ساختارهای سالم مانند خانواده سالم، بازار سالم، محیط کار سالم و مدرسه سالم دانست و افزود: تامین سلامت هیچ گاه از عهده یک نهاد یا سازمان خاصی به تنهایی برآورده نمی‌شود و لازم است تمامی‌سازمان‌ها و نهادهای مردمی ‌و اجتماعی از طریق جلب همکاری و مشارکت مردم به این امر مهم اهتمام ورزند.

گلمکانی خاطرنشان کرد: اگر برای مردم سلامت جزو اولویت‌های درخواستی خودشان قرار گیرد متعاقبا مسوولان نیز ملزم به کمک و اجرای این خواسته مردم که از جمله حقوق اساسی شهروندان است می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه سلامت گفت: شهر دوستدار کودک از جمله طرح‌های شهرداری است که با همکاری یونیسف در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری هر ساله کمک‌هایی را برای بازسازی و نوسازی مدارس انجام می‌دهد که عمده آنها در جهت ارتقای بهداشت محیط مدارس و همچنین ترسیم فضایی شاد و با نشاط در مدارس است. بر اساس این گزارش، مسابقه فرهنگی بر ساحل سلامت با هدف بهره‌مندی از نوآوری و خلاقیت‌های دانش‌آموزان برای تحقق اهداف مدیریت شهری و ایجاد تعامل بین مدیران امروز و فردا در بستر برنامه‌های فرهنگی و ارتقای وضعیت سلامت شهروندان با بهره‌گیری از ابزارهای آموزشی - فرهنگی برگزار شد.

بر این اساس ۶۰ هزار فرم به صورت فراخوان در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت که ۱۱ هزار و ۷۳۰ نفر به آن پاسخ دادند و موضوعات جمع‌آوری مکانیزه، توجه به فضای سبز و ورزش در پارک بیشترین درصد پاسخ آنها را در مورد خدمات شهرداری که توجه دانش‌آموزان را به خود جلب کرده است، دریافت شد.

بر اساس این گزارش، متن لوح دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح همیاران سلامت اجتماعی که دکتر گلمکانی به نمایندگی از شهردار تهران آن را دریافت کرد، به این شرح است:

شهردار محترم تهران برادر ارجمند جناب آقای دکتر قالیباف از زیبایی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌ایران پیوند عمیق نسل جوان با مسوولان و مدیران آن است؛ پیوندی که مبتنی بر تفکر عمیق انقلابی - اسلامی ‌و مرتبط با دغدغه‌های ملت بزرگوار ایران اسلامی ‌است.

هیچ فرهنگ‌ و تمدنی به اندازه فرهنگ اهل بیت (ع) افکار آینده سازان نوجوان و جوان را جدی نگرفته و برای آن وقت و هزینه صرف ننموده است و اینک زمان شکوفایی مجدد اندیشه‌های جامعه‌ساز نسل سوم و چهارم پرشور انقلاب است. اتحادیه انجمن‌های اسلامی‌ دانش‌آموزان بر آن است تا با همیاری و مساعدت سایر سازمان‌ها و نهادها، استعدادهای بالقوه این عزیزان را شناسایی و در مسیر شکوفایی قرار دهد. در این میان سلامت از اهم موضوعاتی است که بر آنیم با یاری شهرداری تهران ضمن بهره‌مندی از اندیشه‌ها و ایده‌های نوجوانان و جوانان شهروند این شهر بزرگ به آن بپردازیم و الحق و الانصاف حوزه سلامت شهرداری تهران با خلوص نیت و پشتکاری تحسین‌برانگیز از این حرکت بزرگ فرهنگی حمایت نموده و دانش‌آموزان علاقه‌مند به این عرصه را در برگزاری یکی دیگر از طرح‌های مرتبط با حوزه سلامت، تحت عنوان «مسابقه فرهنگی بر ساحل سلامت» یاری نمود.

از این رو از صمیم دل از زحمات بی‌شائبه حضرتعالی و تمامی ‌حامیان این طرح به ویژه مشاور محترم سلامت شهردار تهران برادر ارجمند جناب آقای دکتر گلمکانی سپاسگزاری نموده و توفیق روز افزون این عزیزان را از خداوند منان خواستاریم.

این لوح به نمایندگی از تمامی ‌دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح همیاران سلامت اجتماعی شهر حضورتان تقدیم می‌گردد.