قائم مقام سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در مراسم تجلیل از پدیدآورندگان کتاب مترو گفت: اضافه کردن سایر حوزه‌های مسافری شهری برای تحت پوشش قرار گرفتن برنامه‌های فرهنگی و نیز ارائه تمهیدات فرهنگی برای ۶ میلیون مسافر زیرزمینی از برنامه‌هایی است که تا پایان سال جاری در دست اقدام است.

مجید سرسنگی با بیان اینکه شهرداری خود را موظف می‌داند در توسعه فرهنگ عمومی‌ و فرهنگ کتابخوانی اقداماتی انجام دهد، یادآور شد: مقوله کتابخوانی یکی از اموری است که جدی‌تر از قبل صورت خواهد گرفت تا خوراک با کیفیت و متناسب با نیاز شهروندان به آنان ارائه شود.

وی با اعلام افزایش شمارگان کتاب مترو تصریح کرد: «امروزه بیش از چهار و نیم میلیون نفر از وسایل نقلیه عمومی‌استفاده می‌کنند و بنا داریم برای همه مسافران شهری یک بسته فرهنگی مانند کتاب مترو در نظر بگیریم، نشریه‌ای که برای این تعداد از شهروندان با چنین دربرگیری مورد استفاده قرار گیرد.»

سرسنگی با بیان اینکه رویکرد سازمان فرهنگی - هنری شهرداری همکاری با دیگر سازمان‌ها و استفاده از ظرفیت‌‌های فرهنگی شهر است اظهار داشت: شرکت مترو در نگاه آنی، یک نهاد خدماتی، عمرانی و فنی است اما یکی از فرهنگی‌ترین بخش‌های شهر است و قصد داریم با اختصاص جایگاه‌‌های بیشتر در تمام ایستگاه‌ها پایگاه فرهنگی احداث کنیم و شبکه فرهنگی زیرزمینی را گسترش دهیم.

به گفته وی، تا آینده‌ای نزدیک با افزایش مسافران مترو تا ۶میلیون مسافر، پایگاه‌های فرهنگی، سینمایی، نمایش، گالری و مراکز عرضه محصولات فرهنگی -هنری راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه محمد احسانی، معاون فرهنگی این سازمان با اعلام اینکه یکی از راهبردهای شهرداری در حوزه کتاب ترویج کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه است، یادآور شد: با گام‌هایی همچون انتشار کتاب مترو و بسته‌های فرهنگی متنوع قصد داریم افزایش سرانه مطالعه را برای کسانی که اهل مطالعه حرفه‌ای نیستند بالا ببریم و برای مخاطب عام خدمات متناسب با نیازهایشان ارائه کنیم.

وی هدف از برگزاری این جشن را تقدیر نمادین از پدیدآورندگان کتاب مترو عنوان کرد و گفت: همچنین دست یاری به سوی کسانی که در این حوزه طرح و ایده دارند دراز می‌کنیم تا بتوانیم در سطح استاندارد با زبان طنز روز به طیف وسیعی از شهروندان خدمات ارائه کنیم.

ابوالفضل زوریی‌نصرآباد نیز خطاب به متولیان فرهنگی گفت: یکی از وظایف نهادهای فرهنگی پی گرفتن و یادآوری نیازهای فراموش شده است، به گونه‌ای که با ارائه کالاهای متناسب با نیاز شهروندان، خواسته‌های کاذب آنان را به حاشیه برند، از این رو یکی از این یادآوری‌ها نیاز انسان در آموختن در وقت‌های سوخته و در طول مسافرت است.