احداث اولین زمین فوتبال در بوستان پردیس بانوان

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: متاسفانه پارک‌ها در تهران تا چندی پیش موضوع خاصی را دنبال نمی‌کردند. پارک فضایی که برای گذران اوقات فراغت است که خوشبختانه این مهم در پارک‌های فرامنطقه‌ای در حال دنبال شدن است.

مسعود کرباسیان در مراسم افتتاح بوستان پردیس بانوان ضمن اعلام این مطلب افزود: ویژگی اول پارک بانوان این است که علاوه بر بحث فرهنگی، آموزشی، بحث فراغت و ورزشی را نیز دنبال می‌کند و فضایی مناسب دارد که جوابگوی نیمی‌از جامعه ما، یعنی زنان است.

وی افزود: راه‌اندازی این بوستان در شورای دوم به تصویب رسید و عملا از اواخر سال ۸۴ اجرایی شد. با راه‌اندازی بهشت مادران در منطقه ۳، تشویق به راه‌اندازی اینجا شدیم و استقبال از آنجا موجب شدت یافتن عملیات احداث این بوستان شد. بودجه‌ای هم که در اختیارمان قرار گرفت خوب بود و نسبت به سال ۸۴، ۸ برابر دیگر پروژه‌های خدمات شهری بود.

کرباسیان در ادامه با بیان اینکه ویژگی دوم این پارک فراهم کردن فضایی مناسب برای ورزش بانوان است به اقدامات شهرداری در مورد فضاهای ورزشی بانوان اشاره کرد و گفت: طی یکسال، ۹۰ سالن ورزشی سرپوشیده برای بانوان تهران احداث شد که این تعداد قبل از آن محدود به دو سالن مجموعه آزادی و حجاب بود.در پارک‌ها نیز فضای مناسبی ایجاد شد. این بوستان نیز ۱۶ هزار متر فضای سرپوشیده دارد.

معاون خدمات شهری در ادامه با اشاره به اینکه این دومین بوستان بانوان در تهران است، گفت: این تجربه تازه ماست و قطعا بازخوردهایی دارد که ما چه کارهای دیگری در آینده می‌توانیم انجام دهیم. در دو پارک دیگر بانوان با توجه به ویژگی‌هایشان قطعا کارهای زیادی انجام خواهیم داد.

وی همچنین به احداث اولین زمین فوتبال استاندارد در بوستان پردیس بانوان اشاره کرد و افزود: تیم فوتبال بانوان ایران در آسیا دوم است و این زمین می‌تواند به آنها کمک کند تا تمرینات خود را به راحتی و در زمینی استاندارد انجام دهند.

معاون خدمات شهری افزود: زنان ایران در عرصه‌های علمی‌ - فرهنگی در دنیا حضور پیدا کردند و امیدوارم شاهد حضورشان در عرصه‌های ورزشی نیز باشیم تا کمبودها در این زمینه نیز جبران شود.