«شوالیه تاریکی» دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی» به کارگردانی کریستوفر نولان روز یکشنبه با گذر از مرز ۵۰۰‌میلیون دلار فروش در بازار آمریکای شمالی پس از «تایتانیک» دومین فیلم پرفروش تاریخ شد.

آسوشیتدپرس اعلام کرد، فیلم جدید مجموعه بتمن با بازی کریستین بیل و هیث لجر در ششمین هفته اکران در ۲۷۵۰ سینما حدود ۷/۸‌میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه در رده سوم جدول قرار گرفت، مجموع فروش خود را به ۴/۵۰۲‌میلیون دلار رساند.

«شوالیه تاریکی» در حالی در شش هفته به این موفقیت دست پیدا کرد که «تایتانیک» سال ۱۹۹۷ پس از حدود سه ماه به مرز ۵۰۰‌میلیون دلار فروش دست یافت. با این حال فیلم کامرون با ۸/۶۰۰‌میلیون دلار همچنان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بازار آمریکای شمالی است.

با وجود موفقیت خیره‌کننده «شوالیه تاریکی» به نظر نمی‌رسد فیلم بتواند به «تایتانیک» برسد که با وجود از دست دادن تماشاگران در هفته‌های نخست اکران، ماه‌ها در صدر جدول پرفروش‌ها قرار داشت. دن فلمن، رییس بخش توزیع برادران وارنر پیش‌بینی کرد پروژه ۱۸۵‌میلیون دلاری «شوالیه تاریکی» با ۵۳۰‌میلیون دلار و نهایت ۵۵۰‌میلیون دلار به کار خود خاتمه بدهد.

با در نظر گرفتن افزایش قیمت بلیت‌های سینما، این فیلم برای رسیدن به تعداد تماشاگران «تایتانیک» به فروش ۹۰۰‌میلیون دلار نیاز دارد. رده نخست فروش این هفته فیلم‌ها در آمریکای شمالی برای سومین هفته پیاپی به «تندر استوایی» با بازی بن استیلر، جک بلک و رابرت داونی جونیر رسید که ۵/۱۱‌میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را به ۸/۸۳‌میلیون رساند.