نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به این که استفاده از فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای و پیشبرد برنامه‌های توسعه حق طبیعی ایران است، گفت: در این زمینه با کسی سازش و معامله نمی‌کنیم. به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری آکی ایتالیا تاکید کرد: ایران در حال حاضر ۴‌هزار دستگاه سانتریفیوژ را در تاسیسات هسته‌ای نطنز با حضور تعدادی از ناظران آژانس راه‌اندازی کرده است. وی با ابراز شگفتی از هیاهوی تبلیغاتی رسانه‌های غربی بعد از اعلام خبر راه‌اندازی این تعداد سانتریفیوژ و آغاز به ساخت ۳‌هزار سانتریفیوژ دیگر، این اقدام آنها را جنگ تبلیغاتی دانست و گفت : غرب طبق معمول با هدف تحریک افکار عمومی علیه ایران و متهم ساختن آن به نقض تعهدات بین‌المللی این جنگ را راه انداخته است. وی گفت: اگر از دید یک دانشمند فیزیک به این قضیه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که راه‌اندازی ۴ یا ۵‌هزار، یا حتی ۱۰هزار سانتریفیوژ، برای کوچک‌ترین سطح از تولید سوخت هسته‌ای کافی نیست. نماینده ایران در آژانس با تاکید بر پایبندی ایران به حق طبیعی خود، گفت: اقدام در راستای استفاده از انرژی اتمی با اهداف صلح‌آمیز و پیشبرد برنامه‌های توسعه از جمله تولید برق هسته‌ای حق ایران است و در این زمینه با کسی چانه نمی‌زنیم.

وی اظهار کرد: این حق برای تمام کشورهایی که معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی و اساسنامه آژانس انرژی اتمی و پادمان‌های هسته‌ای را امضا کرده‌اند، محفوظ است.

سلطانیه به اظهارات پیشین مقام‌های ایرانی به محمد البرادعی دبیرکل آژانس انرژی اتمی اشاره کرد که اعلام کرده بودند ایران قصد دارد نیازهای داخلی خود را در تامین سوخت هسته‌ای نیروگاه بوشهر تامین کند.

وی ادامه داد: تامین مقادیر ضروری برای تولید سوخت هسته‌ای به ساخت و راه‌اندازی ۵۴‌هزار سانتریفیوژ در تاسیسات هسته‌ای نطنز نیاز دارد.