رییس ستاد کنگره حزب اعتماد ملی از خاتمی، هاشمی رفسنجانی، ناطق‌نوری، قالیباف، موسوی خوینی‌ها، عبدا... نوری، کرباسچی، محسن میردامادی و رضا خاتمی به عنوان برخی از میهمانان ویژه اولین کنگره اعتماد ملی نام برد. سید ابراهیم امینی، رییس ستاد اولین کنگره حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درمورد جزئیات برگزاری این کنگره و میهمانان ویژه آن گفت: قطعا در برنامه کنگره حضور چهره‌های شاخص سیاسی و حزبی، فارغ از گرایش‌های سیاسی آن پیش‌بینی شده است و دعوت از چهره‌هایی چون خاتمی، هاشمی رفسنجانی، ناطق‌نوری، قالیباف، موسوی خوینی‌ها، عبدا... نوری، محسن میردامادی، رضا خاتمی و کرباسچی قطعی شده است.

امینی با بیان اینکه هر حزب و شخصیتی که در چارچوب‌های نظام حرکت کند، در برنامه دعوت برای حضور در کنگره هستند، افزود: تلاش داریم تا آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی علاوه بر حضور، در مراسم افتتاحیه از نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنان بهرمند و سخنران افتتاحیه اولین کنگره حزب اعتماد ملی باشند.

رییس ستاد اولین کنگره حزب اعتماد ملی درباره حضور نمایندگان احزاب خارجی در این نشست نیز اظهار کرد: با توجه به تعامل‌های حزب اعتماد ملی با احزاب مهم و تاثیرگذار دنیا، سعی داریم تا آنجا که امکانات اجازه می‌دهد، پذیرای نمایندگان احزاب دنیا باشیم.