عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی گفت: دستور رییس محترم قوه قضائیه می‌تواند موجب شفافیت کار رسانه‌های مستقل و غیروابسته و در نتیجه، کاهش شکاف میان مردم و دولتمردان شود و از این جهت روزنه‌ امیدی برای رسانه‌ها و مطبوعات است. کریم ارغنده‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «از منظر کلی باید از دستور رییس محترم قوه قضائیه درباره شرایط توقیف سایت‌های خبری استقبال کرد» اظهار کرد: دستور آیت‌ا... هاشمی شاهرودی نشان‌گر نگاه متفاوتی به کار رسانه‌ای است که هم از نظر حرفه روزنامه‌نگاری و هم از منظر نگاه باز حاکمیت و دولتمردان به این حرفه، ارزشمند است.

این روزنامه‌نگار با بیان این‌که «توسعه کار رسانه‌ای و نزدیک شدن به نقطه مطلوب، رسالت مطبوعاتی را محقق می‌کند» افزود: به دلیل شفافیتی که در عرصه‌ حاکمیت ایجاد می‌شود، شکاف بین دولت و مردم کاهش می‌یابد و جامعه سالم‌تر می‌مانند؛ چراکه امکان مبالغه و تحریف در اخبار ضعیف کمتر است و مردم بیشتر با واقعیات جامعه آشنا می‌شوند و امکان پیدا می‌کنند که خواسته‌های خود را مطالبه کنند و البته نکات مذکور با این فرض است که رسانه مستقل و غیروابسته به حاکمیت باشد؛ چراکه در غیر این‌صورت کمتر امکان انعکاس مطالبات اقشار جامعه را دارد.

وی ادامه داد: چنانچه محدودیت رسانه‌ای کاهش پیدا کند و رسانه‌ها بتوانند در چارچوب قانون فعالیت کنند و حاکمیت نیز به این فعالیت احترام بگذارد، به نظر من جامعه‌ای کارآمدتر و سالم‌تر خواهیم داشت.

این عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی افزود: دستور رییس قوه‌ قضائیه از این منظر قابل استقبال است که صرفا منافع کوتاه مدت و موقتی را تامین نمی‌کند، بلکه نگاه دوراندیشانه‌ای به حاکمیت می‌دهد تا به آزادی رسانه‌ای احترام گذاشته و در آن اعمال سلیقه نکند.

ارغنده‌پور با بیان این‌که «دستور رییس محترم قوه قضائیه در جهت محدود کردن برخی اعمال سلایق ارزشمند است» گفت: به نظر می‌رسد رییس محترم قوه قضائیه با نگاهی دوراندیشانه می‌خواهند رسانه بتواند در آینده کار خود را مطلوب‌تر کند، فارغ از این‌که یک رسانه مربوط به چه بخشی از جامعه یا کدام جناح سیاسی است.