رییس جمهور بولیوی در سفر دو روزه خود به ایران با محمود احمدی‌نژاد دیدار کرد و قرار است با برخی دیگر از مقامات عالی رتبه کشورمان هم دیدار و گفت‌وگو ‌کند. بدین ترتیب دیروز اولین دور مذاکرات مشترک دو کشور بعد از مراسم استقبال انجام شد و رییسان‌جمهور ایران و بولیوی در یک نشست خبری به تشریح اهداف این سفر پرداختند.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در این کنفرانس خبری با بیان این که دو ملت و دو دولت انقلابی بولیوی و جمهوری اسلامی ایران در کنار هم و متحد هم هستند، اظهار کرد: ما قصد داریم همکاری‌های خود را در بخش‌های گوناگون تجاری، اقتصادی و کشاورزی توسعه بدهیم.

او با بیان این که امیدوارم سفر رییس‌جمهور بولیوی به ایران تاکید مجددی بر روابط عمیق و دوستانه دو کشور و دو ملت ایران و بولیوی باشد، گفت: ما به سمت فردای روشن‌تر در حال حرکت هستیم و در همه شرایط در کنار هم و یاور هم خواهیم بود.

وی با بیان این که ما توافقات خوبی برای توسعه همکاری‌ها خواهیم داشت، گفت: درود و سلام خود را بر مردم بولیوی و رییس‌جمهور انقلابی بولیوی ابراز می‌کنم.

احمدی‌نژاد گفت: ما در کنار هم خواهیم بود و پیروزی از آن ما است. درود بر مردم ایران و بولیوی و رییس‌جمهور انقلابی بولیوی.

ایوو مورالس، رییس‌جمهور بولیوی نیز در این نشست خبری با بیان این که من مردم ایران را تحسین می‌کنم، گفت: در دولت من برای اولین‌بار تصمیم گرفته شد که روابط سیاسی بولیوی با ایران را برقرار کنیم و در واقع این دیدار پس از دیدار سال گذشته رییس‌جمهور ایران از بولیوی صورت می‌گیرد و این به معنا و مفهوم برقراری و توسعه روابط سیاسی دو کشور است. به مفهوم اتحاد و انسجام دو ملت بولیوی و ایران.

مورالس با بیان این که من از توسعه صنعتی و کشاورزی که در ایران به وجود آمده است، تعجب کردم و در واقع آن را مورد تحسین قرار دادم، تصریح کرد: حال با این دیداری که صورت گرفته روابط موجود بین دو کشور گسترش بیشتری در بخش‌های گوناگون از جمله بازرگانی انجام می‌دهد.

او با بیان این که بالاتر از این‌ها تحسین ما نسبت به رییس‌جمهور شما و ملت ایران است، گفت: این دیداری که انجام گرفته در چارچوب روابط سیاسی دو کشور و ارتباطی است که بین دو کشور وجود دارد.

رییس‌جمهور بولیوی با بیان این که مردم در واقع می‌خواهند رییسان‌جمهور کشورشان علیه امپریالیسم نبرد و مبارزه کنند و از منافع کشورشان دفاع کنند، افزود: بنابراین من احترام و تحسین بسیار زیادی را نسبت به رییس‌جمهور ایران و ملت ایران دارم.