پشت صحنه - ۱۶ شهریور ۸۷

گفته می‌شود محمدرضا شرف الدین، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به گلشیفته فراهانی و همایون ارشادی به خاطر حضورشان در هالیوود و فیلم‌های خارجی تبریک گفت و این حضور را مثبت ارزیابی کرد. شرف‌الدین همچنین گفته است: فعالیت بازیگران در خارج از کشور تا جای که به هویت ملی و ایرانی کشور توهین نشود، قابل تقدیر است و حتی در مکتب ما نیز آمده اگر نتوانستی جایی ابراز وجود کنی، هجرت کن.

هر چه بیشتر به تاریخ ۲۵ شهریور یعنی شب برگزاری دوازدهمین جشن سینمایی ایران نزدیک می‌شویم، حاشیه‌ها و اختلاف نظرها اطراف جشن بالاتر می‌گیرد.

آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که تهمینه میلانی کارگردان سینما که قرار بود جزو داوران این جشن باشد طی یادداشتی انصراف خود را از شرکت در این جشن اعلام کرده است.وی در یادداشت خود آورده است: «این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست.»

گفته شده داستان «سالمگری» اصغرالهی اجازه چاپ مجدد ندارد.رمان «سالمگری» در هفتمین دوره جایزه ادبی هوشنگ گلشیدی در سال ۸۶ برنده شده و به چاپ رسید، اما کمی بیش از یک سال از تجدید چاپ بازمانده که به گفته نویسنده آن تا امروز هیچ توضیحی در ارتباط با این کار به وی نشده است.

شهرک سینمایی غزالی، پنج‌شنبه گذشته دچار حریق شد، اما تا به امروز هیچ توضیحی در ارتباط با چگونگی این اتفاق داده نشده است. گفته می‌شود آتش‌سوزی از سیما چوب آغاز شده است.