با هدف دریافت طرح‌ها و ایده‌های شهروندان در حوزه‌های مختلف شهری و تشکیل بانک جامع ایده‌های شهروندی، دومین جشنواره تقدیر از شهروندان ایده‌پرداز تهرانی با شعار «شکوفایی شهر با شهروندان نوآور» برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی فرهنگسرای تفکر، پس از راه‌اندازی پایگاه اینترنتی دریافت ایده‌های شهروندی در سال گذشته، دومین فاز تکمیل بانک جامع ایده‌ها، در سال جاری که سال نوآوری و شکوفایی نام گرفته است، محقق خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نخستین جشنواره تقدیر از شهروندان ایده‌پرداز در سال گذشته با شعار «یک شهر هشت میلیون شهردار» از سوی فرهنگسرای تفکر برگزار و پس از ارزیابی و داوری از طرح و ایده ارائه دهندگان برترین ایده‌ها طی مراسمی ‌با حضور مسوولان شهرداری تهران تقدیر شد.

امسال نیز دبیرخانه دائمی جشنواره در فرهنگسرای تفکر و مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران ۱۸۸۸ راه‌اندازی شده است و با برگزاری دومین دوره جشنواره در نیمه دوم سال از پدیدآورندگان برترین طرح‌ها و ایده‌ها تجلیل خواهد کرد.

این گزارش حاکی است پایگاه اینترنتی بانک جامع ایده‌های شهروندی به نشانی www.۱۸۸۸tehran.ir آماده دریافت، پردازش و ارجاع ایده‌های شهروندان در حوزه‌ها و موضوعات مختلف شهری است که در نهایت پس از دریافت جواب از سطوح مختلف مدیران، در قبال مخاطبان پاسخگو خواهد بود.

سرفصل‌های اصلی موضوعات مورد نظر در بانک ایده‌های شهروندی شامل محیط‌زیست، بهداشت و سلامت،

حمل و نقل و ترافیک، عمران و توسعه شهری، خدمات شهری، زیباسازی شهری، سرگرمی و تفریح و اوقات فراغت، فضاهای فرهنگی، خدمات فرهنگی، خدمات اجتماعی، ابنیه و آثار تاریخی، مناسب‌ها، گردشگری، برنامه‌های فرهنگی و هنری، معماری، آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی است، اما در عین حال امکان دریافت سایر ایده‌های مرتبط با موضوعات شهری و شهروندی فراهم است.

شهروندان تهرانی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های

۹-۴۴۳۰۴۹۷۸ و ۴۴۳۱۹۳۰۳ تماس و جهت ارائه طرح‌های خاص برای بهبود فعالیت بانک ایده‌های شهروندی به نشانی: شهرزیبا- شهران- پایین‌تر از فلکه دوم، ابتدای زیرگذر شهران، فرهنگسرای تفکر مراجعه نمایند.