شهرداری تهران و رسانه‌های جمعی برای حل مشکلات شهری و رعایت حقوق شهروندان به تعامل دوسویه با هم می‌پردازند.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در اولین نشست شهرداری و رسانه که با حضور اصحاب رسانه، معاونان شهردار و اعضای کمیته مطالعات راهبردی رسانه و مدیریت شهری برگزار شد، پیشنهادات و نظراتی درخصوص مسائل و مشکلات شهری و راه‌های بهتر همکاری و تعامل با یکدیگر مطرح شد. فعالان عرصه رسانه‌ای کشور اطلاع‌رسانی گسترده توسط شهرداری، پرهیز از سیاست‌زدگی و استفاده از ابزارهای لازم برای تعامل با مطبوعات توسط این نهاد مردمی ‌را پیشنهاد دادند و خواستار تداوم این قبیل نشست‌ها شدند.

دکتر یاوری، مشاور اقتصادی شهردار در این نشست، گفت: رسانه‌ها باید با پرهیز از سیاسی‌کاری شهرداری را به عنوان نماینده مردم در مطبوعات معرفی کنند تا شهرداری به عنوان نهادی مردمی ‌در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارد.

دکتر پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری نیز با اشاره به توانایی شهرداری برای ارائه صورت‌های مالی به صورت هفتگی گفت: شفاف‌سازی مالی حق مردم بوده و رسانه‌ها باید این حق مردم را از نهادها و‌سازمان‌های دیگر نیز مطالبه کنند.وی افزود: شفاف‌سازی مالی موضوعی سیاسی نیست که با این دید به آن پرداخته شود، بلکه رسانه‌ها با انعکاس اینچنین قضایایی می‌توانند مردم را با حقوقشان آشنا نمایند تا برای دریافت مطالبات خود تلاش کنند.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی، ‌معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز مطالبه حقوق مردم را وجه مشترک تمامی‌رسانه‌ها نامید و گفت: برای پایمال نشدن حق مردم نباید به مسائل شهری سیاسی نگاه کنیم.

وی تصریح کرد: نقش رسانه‌ها برای نشان دادن فعالیت‌های شهرداری بسیار مهم است و اگر تمام رسانه‌ها حقوق مردم را خواستار شوند، بسیاری از مشکلات شهری حل می‌شود. دکتر حسینی مشاور شهردار و رییس کمیته مطالعات راهبردی رسانه برای برقراری تعامل بهتر با رسانه‌ها قول برگزاری جلساتی توسط مسوولان شهرداری را داد و گفت: این جلسات در سه سطح برگزار می‌شود به نحوی که در سطح اول شهردار تهران در هر فصل به تعامل با رسانه‌ها می‌پردازد.

وی افزود: در سطح معاونان شهردار نشست‌های ماهیانه با رسانه‌ها برگزار می‌کنیم، در سطح مدیران شهرداری نیز از ماه آینده نشست‌هایی در فرهنگسرای رسانه برگزار خواهد شد.