سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: کروبی پس از دیدار با خاتمی و هاشمی و شخصیت‌‏های دیگر نظام، تصمیم خود را اعلام می‌‏کند.

اسماعیل گرامی‌‏مقدم در گفت‌‏وگو با ایلنا،‌‏ با اشاره به اظهارات اخیر کروبی مبنی بر اینکه در صورت نیامدن به عرصه انتخابات، کاندیدای دیگری را معرفی خواهم کرد، ادامه داد: اگر کروبی کاندیداتوری را نپذیرد، با بررسی‌‏های لازم فرد جایگزین خود را معرفی می‌‏کند یا به حزب ماموریت می‌‏دهد تا مصداق دیگری را معرفی کند. وی افزود: فردی که در صورت نپذیرفتن کاندیداتوری از سوی کروبی، معرفی خواهد شد، ممکن است عضو حزب یا خارج از آن باشد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: در زمان معرفی کروبی به عنوان کاندیدای حزب، اعلام کردیم که این امر منوط به پذیرش کروبی است. او دارای شخصیتی فراتر از حزب و جایگاه سیاسی بالایی در کشور است که به کل جریان اصلاحات می‌‏اندیشد و دلسوزی وی نسبت به جریان اصلاحات مسبوق به سابقه است.گرامی‌‏مقدم خاطرنشان کرد: کروبی برای شکل‌‏گیری جبهه اصلاحات وقت زیادی گذاشت و تمام وقت در خدمت این جریان بود. او برای تصمیم‌‏گیری با شخصیت‌‏های رده بالای نظام از جمله خاتمی و هاشمی رفسنجانی دیدار می‌‏کند و پس از مشورت با آنها نظر خود را اعلام خواهد کرد.وی با اشاره به بخشی دیگری از اظهارات کروبی مبنی بر اینکه همه چیز را خواهم گفت، یادآور شد: نباید از همه چیز تعبیر نادرستی داشت، شاید کروبی بخواهد برنامه‌‏های آتی خود را اعلام کند.این در حالی است که دبیر کل حزب اعتماد ملی تاکید کرده بود پاسخ توهین‌‏ها و تحقیرها را تا زمان اعلام تصمیم خود، نخواهم داد.مهدی کروبی در گفت‌‏وگو با ایلنا، در پاسخ به این پرسش که گفته می‌‏شود اعلام کاندیداتوری شما توسط حزب اعتماد ملی در انتخابات ریاست‌‏جمهوری، موجب تفرقه در میان اصلاح‌‏طلبان می‌‏شود، گفت: برای اینکه انشقاق میان اصلاح‌‏طلبان به وجود نیاید و بحث‌‏های بیهوده مطرح نشود، در حال حاضر چیزی نمی‌گویم اما در جلسه‌‏ای که اعلام خواهم کرد در انتخابات حضور خواهم داشت یا خیر، حرف‌‏های خود را خواهم زد. وی با بیان اینکه اگر در انتخابات ریاست‌‏جمهوری شرکت نکنم، نفر دیگری را معرفی خواهم کرد، افزود: برای این که وقفه نشود، در جلسه‌‏ای حضور یا عدم حضور خود را اعلام خواهم کرد و اگر قرار برنیامدن بود، از قبل با فردی رایزنی کرده و او را در آن جلسه معرفی می‌‏کنم که در آن زمان لازم می‌‏شود تا تمام مسائل و قضایا گفته شود.دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: در آن جلسه مسائل را به طور کامل باز می‌‏کنم و توضیح می‌‏دهم که چرا این قضایا مطرح می‌‏شود و از کجا نشات می‌‏گیرد و چه چیزی‌‏هایی اتفاق افتاد که سرنوشت کشور، ما، اصلاحات و یک جریان را به اینجا رساند.وی ادامه داد: وقتی کدها و قضایا به صورت روشن اعلام شد، همه مسائل تمام می‌‏شود و دیگر مانند سابق و چهار سال قبل نیست که مسائل ادامه پیدا کند. چهار سال پیش این مسائل به دلیل حمایت برخی مسوولان ادامه یافت که حامی این افراد بودند، اما اکنون دیگر حامی‌‏ای وجود ندارد، مجلسی نیست که من رییس آن باشم و نه فرمانداری است و نه استانداری.کروبی گفت: به برکت مهرورزی، دیگر هیچ چیز از طیف ما وجود ندارد. بنابراین در آن زمان که می‌‏خواهم همه چیز را بگویم، تمام مسائل تمام خواهد شد. در زمانی بخشی از حکومت در اختیار ما بود و با وجود حامی صحنه ادامه داشت و جریان ما گرم بود و نمی‌‏دانست که چه بر سرش می‌‏آید، اما اکنون پس از گذشت سه یا چهار سال متوجه شدند که چه شده است.

وی با انتقاد از آنچه توهین و تحقیر به خود می‌‏نامید، تاکید کرد: بنا دارم پاسخ آنها را تا زمانی که تصمیم نهایی خود را اعلام نکرده‌‏ام، ندهم.